onsdag 13 januari 2010

Ha det du ska ha framme när du står i kö till en kassa!

Skulle blogga om en reklam som förklarar min irritation över folk som inte har det dom skall ha framme vid diverse kassor. Så som legg, betalkort, högkostnadskort, rabattkupong m.m. De vet att det skall användas, men tar inte fram det dom skall förns den i kassan sagt priset.
Eller att folk inte har legg framma på systemet. Att folk inte har högkostnadskort framme när de går till doktorn. Att ingen, INGEN över 40 har sitt visakort i handen när de batalar, utan väntar på summan för att då börja gräva i väskan.

Jag skulle så klart ta upp lottos reklam när ne man står på (kankse det är) pressbyrån. Han letar efter ne kaffecheck och det står folk i kö bakom honom som säkert ha ett tåg att passa, skall möta någon eller bara vill hem. Men nej, ALLA skall så snällt vänta på idioten i kön.

Hittade inte dne reklmavideon fast jag sökt på youtube och google. Hittade dock 4 andra raklamer från Lotto.
Se dom här.
Sista med väskan som "typ är äkta" är rolig. Den har jag inte sett faktiskt.

1 kommentar:

  1. Jag hade legitimationen nära till hands men skulle bara lägga vinflaskorna på bandet. Hatar också människor som står och rotar i en evighet, men det var inte så det var.

    SvaraRadera