fredag 8 januari 2010

Måste berätta om en olycka som hände idag!


Jag höll på att ta bort klisterblommorna ifrån garderoben i sovrummet. Jag skall ju göra om därinne.

Hiro hjälpte till.

Man fick ju pilla bort blommorna så gott det gick. Jag använde tummen mycket. Då hände det:
En vass kant!

Kanten kördes in under min nagel likt ett rakblad och det rann massa blod. SER NI! Det gjorde så ont.
Övervägde länge att ringa någon för att tala om olyckan jag varit med om, men det fick vänta. Var tvungen att plåstra om mig själv.
.
Det gör så ont när något körs upp under nageln, in i huden och med sådan kraft att huden går sönder.
.
(Mamma, Rebecca, det var den här olyckan som jag inte han berätta om i bilen)

3 kommentarer:

  1. De ända jag tänker på när jag läser detta är inte texten utan bilden och eftersom att jag känner dig så väl så slår jag vad om att innan bilden togs, så pressade du fram blodet för att de skulle se mer allvarligt ut hahahahah!

    SvaraRadera
  2. Till Rebecca ang olyckan. Helt ärligt behövdes inte det då det bildligt talat rann blod.
    Föresten, vadå pressa? Vem fan pressar ut blod för att det skall se allvarligt ut?!

    SvaraRadera
  3. Hahahah! Tur att du hann skrämma upp mig på bloggen innan jag hann se det där. Trodde du hade varit med om en bilolycka när du övningskört eller så. Förstår att det där gör svinigt ont, men samtidigt är jag lättad när jag ser att det "bara" var tummen =) Hoppas Gabbe plåstrat om dig!

    SvaraRadera