söndag 3 januari 2010

Antikt, vitt och lantligt, in i sovrummet mitt

Skall göra om i sovrummet helt själv snart. Om jag orkar ta på mig det projektet, släpa ut möbler, sprutmåla sängen, måla väggarna. Sitter och samlar bilder jag tycker är fina för jag vet inte hur jag vill ha det. Vet bara att jag inte trivs i själen med de färger de är där inne nu.
Min kusin Erika tipsade mig om en affär i Västerås som jag total-missat.
http://www.countryhouse.nu/ Otroligt fin hemsida med en massa bilder på saker de säljer eller bara som att ha som inspiration.
Från bilderna från deras hemsida, samt bilder jag hittar på internet skall jag göra ett album och komma fram till hur jag vill ha det. Jag tycker om lite gamla saker, gärna vita, blandat med nytt och kitsch.
Gillar även blommiga tapeter, vita spetsgardinar och gamla lampskärmar med fransar. Gillar allt möjligt faktiskt, gäller bara att kombinera allt jag tycker om, få det fint tillsammans och samla allt i ett rum, så kommer jag nog trivas bättre i sovrummet och kanske även spendera mer tid där förutom när jag sover.
Återkommer imorgon eller på tisdag och berättar hur det går för mig.
Kram för er.
.
PS. Klicka även på "Beth Quinn smycken" på deras sida. Oj så fina. Tänk om man kunde få sitt namn i en sån där=) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar