tisdag 25 mars 2008

Varför satsar 3-mobil på Eric Gadd?

Mobiloperatören 3 tar artisten Eric Gadd till sin hjälp när bolaget lanserar Sony Ericssons nya mobil W890. Hans senaste singel ”Tvåhundratusen” såldes bara genom 3 i början av mars, och nu kan vi ju se reklamen på tv varje dag. Inte blir jag sugen på att köpa W890 bara för att Eric Gadd är med. Hur tänkte 3 här? Trodde dom att fler mobiler skulle säljas genom att låta den nya singeln "tvåhundratusen" skråla ut ur mobilen. Hur tänkte dom?

5 kommentarer:

  1. Var det den bästa artisten dom kom på?

    SvaraRadera
  2. Då blev hans nya video iaf spelad några gånger på tv.

    3 kanske ville göra en "antireklam". Dom vill att det ska bli en snackis. Isf har dom lyckats för vi pratar om den nu.

    SvaraRadera
  3. Frågan är om Gadd är rätt artist för att locka köpare av mobiltelefoner. Hur het på gröten är Gadd som artist idag lixom.? Jag tror inte att målgruppen för W890 är Gaddfans. Och det där med en snackis. Stacjars Gadd. Är det meningen att vi skall prata om hur dålig han är..

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt enkelt: Eric Gadd får en (okänd) summa cash och dessutom stor draghjälp med sin skivlansering (som kostar enorma summor) och 3 får i sin tur ett välkänt namn som "kvalitetscertifierar" deras produkter. Inte alls konstigt, faktiskt. Däremot tycker jag inte att låten är bra, men det är ju en annan sak.

    SvaraRadera
  5. Men som jag skrev ovan så tror jag inte att 3:s publik är Gadd fans.
    och självklart fattar väl jag å att Gadd får pengar. Han är säkert skidnöjd med denna reklam.. men det är inte jag. Låt Björn Gustavsson med låten Carina Berg ljuda isället...Hahaha

    SvaraRadera