lördag 22 mars 2008

Slutspelet i Hockey

Jag har fastnat för en låt så att jag blir tokig. Den visas på lite olika kanaler, tror det är kanal 5, Canal+ och kanal 9.. "Slutspelet till hockyn"-reklamen.

Nu har jag gjort efterforskingar och kommit fram till följande:



  1. Låten har tydligen förekommit i en tysk komedi och ett flertal personer letar efter låten men har ännu inte hittat något.
  2. En annan version dock. Den heter Shout - Isley Brothers.
  3. Låten är med i filmen "Wedding Crashers" men är samma version som står ovan. Men är i filmen en remix som heter: The Isley Brothers - Shout (Matter Music Remix).
  4. Den som är med i reklamen heter: Solid Gold Soul - Hey (Baker/Marlo) Endast musikbibliotek BMG. Om en låt är med i ett musikbibliotek, menas det att den bara finns där och inte går att få tag på.
  5. Man kan dock lyssna på låten ifrån BMG musikbibliotek.


1. Gå in på http://www.unippm.se/


2. Skriv Solid Gold Soul i snabb sökning-rutan


3. Klicka på låt nummer 5 i listan som dyker upp.




Efterlysning!!!

Med vissa ljudprogram går det att spela in musiken från sidan, men det är inget jag kan göra så jag undrar om någon annan kan göra detta. Har något tillgång till ett sånt program..



Jag tar ej på mig något ansvar då BMG kan bli sura på för att vi spelar av låten ( ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar