onsdag 12 mars 2008

Tränger mig på

Så, nu närmar sig flytten. Gabriel och jag har åkt runt som tokar och kollat på färg, golv, möbler och tillbehör. Vi har fått tänka om många gånger.

Nu börjar vi närma oss klara med våra val. Så bra att vi började i god tid. Nu vet vi ju hur vi skall göra när det är dags att flytta in.

Igår var vi till den nya lägenheten. Jag skulle ge en kille som bor där nu, Magnus; 2000:- för ett köksbord jag köpt av honom. Vi plingade på och han öppnade. -Hej hej, sa jag och bara gick in.
- Jag har dina pengar och sen tänkte vi mäta lite väggar också.
Han kunde inte säga så mycket mer än ja. Stackars Magnus. Men vi mätte och jag sprang runt med kameran och tog kort för att planera om våra möbler får plats.



Jag tittar på en rosa färg som jag gillar.


Lilla rummet i lägenheten är påsk-gult.


Sovrummet är oranget.

Och vardagsrummet/köket gult. Golvet är plastgolv.
Mycket att göra om!

Här är Gabriel och Magnus (som inte syns) som står vid köksbordet jag köpte igår.

Våran loftgång är otroligt stor. Här kommer jag att göra så fint.
Blir roligt med före och efter bilder senare...

1 kommentar: