fredag 7 mars 2008

Rosa Flamingo


Gabbie ringde nyss. Han undrade vad vi skulle göra idag, och då kom jag på det. Jag hade ju planerat att åka till stockholm över dagen. Hade bara glömt att säga det till honom. Nu blir det rätt sent men vi åker ändå.

Anledningen är först och främst att jag vill köpa en rosa flamingo. Har sett den i en affär i somras. Hoppas dom finns kvar. Skall ha den på våran loftgång nu när vi flyttar. Sedan skall det vara en grön gräsmatta under. Gud så somrigt det kommer att vara.
Har alltid önskat mig en rosa kitchig flaminga. Ända sedan jag såg Alice i Underlandet för en massa år sedan.

Puss på er.

6 kommentarer:

  1. Det vore roligare om du samlade till ett helt zoo. Tänk dig en stor plastelefant, ett lejon som smyger..och en stor giraff som tittar upp över hustaket.

    Allt ska vara på loftgången. Åh, loftgång är så bra! Jag skulle kunna tillbringa resten av mitt liv på en loftgång.

    SvaraRadera
  2. Ja!!!! och alla som sitter där skall helst ha djurhattar. Jag köpte min djurhatt igår. Jag skall vara en nyckelpiga på mitt loftgångs-zzo. Bild på det i inlägget ovan...

    SvaraRadera
  3. snygg smygreklam för CanonFaxen inne hos optikern...

    SvaraRadera
  4. Visst e de ljuvliga de rosa flamingosarna? Ska oxå köpa en men min ska bara stå i fönstret o hålla vakt:) Tänkte tipsa dig om en webbsida som säljer dessa skapelser ifall att de ej skulle finnas kvar på butiken du sett dem på. Det är en rejäl skapelse på 1 meter! www.coctail.nu Trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Tack! Jo, hittade dom också på coctail. Får besöka sthlm snart igen. Vill faktiskt ha en till som skall stå i "rosa rummet" här hemma.fats inte samma som på loftgången. Får ju vara en annan modell. men tack för ditt snälla tips. Kram

    SvaraRadera
  6. Lite sent, men vad säger man, bättre sent....

    Dessa coola rosa djur finns också på http://presenthyllan.se/kitsch/stor-rosa-flamingo-kitsch/

    +andra roliga rosa saker :)

    SvaraRadera