måndag 10 mars 2008

Och så en annan sak…




Klicka på bilden för att den skall bli stor.

Jag läser en reklamartikel i Hemmets veckotidning. Jag förstår inte ens att den är med i en tidning. Reklamen är så dum, men jag måste ändå läsa klart den för att sedan beklaga mig hos andra om vad jag läst.
Det står om en metod som heter ”Naturmetoden”. Man kan lära sig vilket språk man vill, på väldigt kort tid med hjälp av Naturmetoden. Men ingenstans står det minsta lilla om vad naturmetoden skulle kunna vara. Det är där jag blir irriterad. Som en annan reklam som stått i en tidning. ”Hur du blir miljonär på …en viss tid. Minns inte riktigt. Även där står det att en person (alltid i ”jag” form) tjänat ihop en massa pengar med hjälp av en metod. ”Köp denna bok och jag lovar att du kommer bli nöjd. Du behöver bara jobba 2 timmar om dagen, 5 dagar i veckan”. Jo men visst! Finns det människor som går på sånt här? Eller är det folk med för mycket pengar som bara måste få veta vad det är? Sånna som mig? Sitter där vid köksbordet och fikar och läser tidningen. Ser en sådan här reklam och skrattar, slutar skratta, blir irriterad, börjar undra. Till slut beställer de Naturmetoden bara för att se vad det är.



Och titta på bilden av den unge nöjde mannen som lärt sig engelska. Han ser ju för fan missnöjd ut!! Och han finns ju inte ens på riktigt. Han är ju ritad!!!! Gud.. Nu blir jag så där irriterad igen. Bäst jag slutar här.
Kram på er.
Skriv gärna kommentarer om denna reklam-artikel, eller har ni kanske själva läst något idiotiskt dumt. Nyfiken…


6 kommentarer:

  1. Yepp, annonsen är troligtvis till för att skapa sådant intresse att man till slut beställer den för man egentligen vill veta vad det är för något. Funkade ju, du tittade ju två gånger på den? Sen att annonsen är skriven i jag-form av en 70 årig pensionär är ju en annan sak... När är det inflyttningsfest btw (=

    SvaraRadera
  2. Vi har inte flyttat än=( Sen är det ju en massa att göra innan vi kan flytta in. men i sommar. Sedan Power Mett. Blir mycket power meet hos mig!!! P&K

    SvaraRadera
  3. Hallå hallå får jag va me på power meet. Lillasyster är på Isle of Wight då./ma

    SvaraRadera
  4. ja. Du kanske kan vara med på dagen när du slutat jobbet. eller på din lunch. Då kan vi sitta utanför mitt hus på min rosa HelloKitty filt och kolla på bilarna. men på kvällan skall jag åka raggarbil och ha 60-talskläder. Då kan du nog inte vara med. men på dagen/kvällen kan vi noig styra upp något. Heja Power Meet Västerås!!!!

    SvaraRadera
  5. HAHAHA, det där var nästan det roligaste idag! Det bästa är att reklamen ser ut att komma ifrån nån damtidning från typ 40-talet när den unge herrn skulle ha varit en riktig hunk.

    SvaraRadera
  6. Till nini (reklamen)
    han finns ju inte ens. hur skall jag kunna lite på att det fungerar när det är en ritad man. hur pålitligt är det liksom?

    En annan reklam som fanns med i häftet var ett plåster man satte under fotet. plåstret drog ut fett ur dig under natten och då gick man ner i i vikt. nåt sånt. HALLÅ? Finns det någon som går på sånt där.

    SvaraRadera