söndag 21 augusti 2011

Inredning till badrummet

Inredning till badrummet.
Jag stormtrivs. Ligger och bläddrar i PLAZA interiör, googlar och skapar bilder i huvudet hur det skall se ut på ina hyllor i nya badrummet. Här är lite av mina idéer.

Handdukar
Handdukar från IKEA. En favorit här hemma. När de blir allt för skitiga av smink och lortiga händer, så att det inte går bort i tvätten, kan man slänga dem och byta ut mot nya utan att må dåligt över pengar som rinner mellan fingrarna. Dessa handdukar kostar bara 3 kr.

NÄCKTEN Handduk, 3 kr, IKEA


Burkar för tvättmedel
På hyllplanen vill jag ha tvättmedel står framme. Lätt att komma åt när det är tvättdags. Dock så förvaras tvättmedel inte i de mest fascinerande kartongerna som finns kanske. Därför är jag på jakt efter två burkar att ha medel i. En för color och en för white. Hittade lite fina burkar på Åhlens som kanske kan passa.

Kakburk med lock i glas. 30cm hög. 169kr, Åhlens.

Kakburk med lock i glas. 22,5cm. 119kr, Åhlens.

Dessa är lätta att öppna. Orkar inte med en sånt där glasburk med knäpplås, som man förvarar marmelad i typ.

Har även hittat på internet men det skall tänkas på att det skall till frakt på varan. Får se hur jag gör. Tänkte ta med Hiro och gå och kika lite på stan imorgon om jag hinner.

Någon som vet om det finns burkar i denna stil att köpa på någon affär här i Västeråa?


Klädnypor
Vill ha ett fåtal klädnypor i trä. Vart köper an sånna? Eller kanske någon som har ca 5 st att ge mig?



Flaska till sköljmedel.
Vill även ha en flaska till sköljmedel. Finns de här fina på IKEA med knäppläs, men är rädd att det är för jobbigt att öppna varje gång. Värt att tänka på. Har även hittat två st på Åhlens. Alla i olika stil.

SLOM, flaska med kork, klarglas, tättslutande kork förhindrar läckage. 19kr IKEA.
Glasflaska. Flaska med patentkork med bygel. Glas. 49kr Åhlens.

Karaff i härdat glas. 50 cl. Ser ut som en petflaska. 69kr. Åhlens,
Karaff i härdat glas. 1,3 l. 159kr, Åhlens


Korg till duschen
Hittade även en liten korg som man kan hänga i duschen eller på handdukstorkens nedersta pinne.


Korg Krogsjön. Metallkorg att hänga över en kant. 69kr, Åhlens.

3 kommentarer:

  1. Jag har sköljemdlet i en sån där flaska från ikea. Inte jobbigt att öppna varje gång :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Det finns tvättmedelsburkar i plåt på citygross i västerås som är väldigt fina. Svarta med vit text. / Jenny

    SvaraRadera
  3. Jenny. Tack för tipset men vill ha vita. Har fått tipset om att chilli på erikslund har. Äcen Nisses på erikslund kan ha fina.

    SvaraRadera