lördag 27 augusti 2011

Bakar bröd och muffins

Kvällen spenderas med att baka bröd och muffins tillsammans med lillasyster. Plåt efter plåt åker in i ugnen. Får se om bröden blir goda. I så fall blir det fler satser en annan dag.
Har hittat de godaste muffinsarna enligt mig själv. Har skrivit ner det på receptet och det blir dem jag bakar varje gång.
 Kokboken jag bakar bröd efter var den man fick från hemkunskapen i 6:an. Den är riktigt bra och jag tycker inte att den innehåller några invecklade recept. Tummen upp för den boken!

Penseln jag penslar bröden med var den jag köpte i veckan.

Här är mitt favoritrecept på muffins. Skriv gärna ut det så att ni har i skafferiet:
Ta ut dem efter 10 minuter! De sjunker ihop och blir sega.

4 kommentarer:

  1. Frågestund på min blogg!!! <3
    www.lovisakatarina.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysiga ni är.
    Jag köpte en supermysig och lantlig tidning här om dagen.
    Fullt med recept.
    Så jag ska baka björnbärsmuffins nu i veckan.

    SvaraRadera
  3. Hej Marlene :) Skulle inte dessa vara något för dig? Nu när du ska bli mamma och allt...
    http://www.bort.nu/visa_annons.php/seglarstovlar_viking_11916.htm

    Mvh

    Petra

    SvaraRadera
  4. ojoj oj asså!
    vet inte om du kommer ihåg mig :P

    men jag har missat mycket här, men grattis! :D (barnet)
    har läst tillbaka långt nu bara för att få se inlägget :P

    men gud vad kul! lycka till! (:

    SvaraRadera