onsdag 10 augusti 2011

Det här ska in i bebisboken


Jag har köpt en bebisbok . En sån där ”Mina första år”. Det finns väldigt få sidorm an kan fylla i, innan barnet är fött, med de få sidor som finns, de är redan fulla. För varje kapitel finns det ett fack för bilder. I facket som är till för ”innan barnet är fött” ligger massa bilder. Bilder på när magen började synas, bilder från ultraljudet. Det skall in bilder på när han är i Vatikanen, Colosseum, Fontana di Trevi och berget Monte Giove.

Faktiskt var min första resa också till Italien när jag låg i mammas mage.

Det skall in bilder på presenter han fått, och från vem skall det stå på baksidan av korten.

6 kommentarer:

  1. Nilo, Enzo, Sandro, Emilio, Kenzo, Elian, Enrico, Enzio, Lorenzo, Cedro, Rico, Gino

    SvaraRadera
  2. Hej! Tror du svarade till fel person, det var inte jag som frågade om vilken vecka du är i. Men jag var också nyfiken, så tack för svaret endå :D Lycka till med bebisen!

    SvaraRadera
  3. Oh vilka fina bilder =) Ser ut som att ni har haft en bra resa, va roligt!!
    Jag har oxå vart i italien med skolan i gymnasium och det va bara stressigt, skulle gärna göra om den med killen men får se när det blir hehe..

    Roligt med såna där fylla i böcker, har tre stycken faktisk haha.. en gravid som man fyller i vecka för vecka (skit bra för minnet är ju inte det bästa) och sen en där mamma och pappan fyller i och den sista fick jag gratis från goboken super fin bok med jätte bra sidor från början till ett års ålder om jag inte minns fel..
    Vart kommer din fylla i bok ifrån?

    *kram*

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Här hade du fått mer plats för bilder och egna texter. Lite sent nu kanske men till nästa gång kanske. http://www.bebisboken.se

    SvaraRadera
  5. Hur gick det för Hero att vara hos grannen? Ska själv åka bort snart en vecka från min lilla hund.

    SvaraRadera
  6. Anonym ang att lämna bort sin hund: Det gick bra. Grannen han bodde hos bor en dörr ifrån oss och vi är ofta där och pratar om man skall ner med soprona eller bara tjattrar lite. De har vaktat Hiro masdsa gånger. tex om vi skall till ica och handla, då kan han få vara där om de sitter ute, så slipper han vara innohus själv.

    När vi kom hem tog jag det lugnt för att han var mycket ledsen då vi lämnat honom. jag satte mig ner och han fick komma fram och nosa och säga hej på sitt sätt. Slet inte upp honom i famnen, då han var besviken på oss. Förra året ville han inte "prata" med mig på tre dagar. Denna gång gick bättre. Idag har han glömt allt och vardagen är son vanligt.

    Jag tror att även om han hade det så bra han bara kunde få så blev han lite deprimerad.

    Men det skall nog gå bra.Din hund kanske är jättekonstig i början och har ledsna ögon, vill inte kela lika mycket, men ge det några dagar så är ALLT som vanligt igen=)

    SvaraRadera