lördag 25 oktober 2008

Takashi Murakami

Vill dela med mig av en japanska konstnär som heter Murakami. han blandar Anime och Manga och gör det till "finkultur". Hon stora konstverk så som statyer blir till små figurer som säljs i affärer. Dom sprudlar av färg och man vill ha allihopa!


Här är en tavla av Murakami. Som ni ser är det färger och ögon och figurer överallt.


Denna tavla skulle lätt passa in i vårat sovrum. Skulle vilja ha den så den sitter över hela sängen.

Om ni ittar på figuren. Påminner den inte lite grann om Musse Pigg?



mest känd är han kanske för smile-blomm-mönstret som nu finn som tapet. hans smile-blommor återkommer i många av hans konstverk.

.
.
SVT har sänt en dokumentär om honom som är värd att se om kost finns i ens intresse. Se dokumentären om hans konst HÄR.
Nu kan även titta på en liten snutt på ca 8 minuter och se hur hans konst växer fram i en lokal fylld med omålade och oklara statyer. Se den HÄR.
.
.

5 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska bilder. Älskar anime och manga! Ska glutta på sidorna du länkade.

    =)

    SvaraRadera
  2. *BRÖSTCANCER

    Det vore otroligt bra om du kunde uppmärksamma med ett inlägg på din sida om det jag skrivit i min blogg > > http://olsonmalin.blogg.se/2008/october/ingen-vill-drabbas.html

    Kopiera länk-bilden från min sida och klistra in här! Ingen vill drabbas av bröstcancer!

    Tack!*

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Hi There I'd like to congratulate you for such a great made site!
    I was sure this would be a perfect way to introduce myself!

    Sincerely,
    Robin Toby
    if you're ever bored check out my site!
    [url=http://www.partyopedia.com/articles/winnie-the-pooh-party-supplies.html]winnie the pooh Party Supplies[/url].

    SvaraRadera
  5. Andra gången jag får liknande kommentar? Virus om man går in på länken? klart jag inte gör det men har någon annan fått likande?

    SvaraRadera