måndag 13 oktober 2008

Förlovningsring och kompishjärta

Vi har länge pratat om att köpa två smycken som liknar varnadra, typ ur samma serie. Ett kill- och ett tjejhalsband till exempel.
För jag anser att förlovning betyder att "snart skall vi gifta oss" och det skall vi ju INTE! Jag föreslog att dela kompishjärta eftersom vi är bästisar men det är lite 90-tal. Så till slut blev det ett smycke. En liten bricka med fina ord på baksidan kanske. Jag vet inte alls vad vi skall ta som passar båda.
.
.

5 kommentarer:

  1. Vad sött! Jag och Martin har ju likadana ringar (fast på högerhanden) som visar att vi hör ihop :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med...Man behöver inte alls gifta sig bara för att man förlovar sig...

    Jag har varit förlovad 2 ggr

    SvaraRadera
  3. Till Anne. Vi vill inte ha ringar. jag tycker det är obekvämt och Gabriel med. men tanken är ju superbra annars=) tack=)

    Till Peter:
    Men jag skrev ju att jag tyckte att det betydde att man skulle gifta sig.
    Vi vil nog satsa på ett halssmycke.. Vi skall smida vidare på idén...

    SvaraRadera
  4. Jag läste lite för snabbt :)

    Halssmycke låter väl bra...Men det ska ju vara nåt som båda har på sig...

    SvaraRadera
  5. Nu har du ju redan bestämt att inte skaffa just en förlovningsring men tänkte ändå tipsa om vår sida med en maaassa ringar och smycken för lite extra inspiration :)

    SvaraRadera