måndag 13 oktober 2008

Fattade ni inte skämtet eller?

Jag läste ett skämt på en blogg som heter Stureplans vackraste. Det går inte att länka till ett inlägg så jag kopierar:
- Jag står på vip-listan.
- Vilket namn?
- Hans. Hans Majestät. Hehe. Hehehe. HEHEHEHEHEHEHE. Heeee.

(Slut på kopiering)
.
Jag sa detta på förfest nr1 i lördags. Den förfesten med poker och fotboll. När jag sagt klart så skrattade jag högt åt mig själv, drog efter andan och tittade upp. Vid bordet skrattar ingen. Söder log lite grann för att vara artig men ingen tyckte det var lika kul som jag tyckte. Det var nog i den stunden jag insåg att jag inte kunde vara kvar på en pokerkväll med torrbollar.

Kvällens andra skämt som jag personligen tyckte var väldigt finurligt av mig förstod inte heller någon. Vi lyssnade på låter Pokerface. Att vi lyssnade på låten medans det var pokerkväll var ju roligt och passade bara det. Det bara kom, jag tog upp två röda pokermarker för ögonen precis när det sjöngs; pokerface. Det gick inte hem... Utan där satt några runt bordet, pratade knappt, tittade på varnadra. Paniken kom i kroppen. Herre gud! Det dricks alkohol och det skall festas senare, vad här det här för stämning?! Det var efter mitt pokerskämt jag fick nog och lämnade denna så kallada "pokerkväll-festen"

2 kommentarer:

  1. Det verkar som du har fått lite av morbror-Hasse-Humorn!!

    SvaraRadera
  2. Till Erika: Hahahaha. Nehä? Så julafton kan bli kul med andra ord;)

    SvaraRadera