onsdag 29 oktober 2008

Min mystiska granne.

Jag har tänkt skriva om det här en massa gånger men det har bara inte blivit av.
Jag har en mystisk granne.
Jag vet inte vilken det är för jag hör inte om det kommer uppifrån eller under oss. Snett under oss? Vad vet jag, betong leder ljud väldigt bra.
Det började för ca 7 dagar sedan. Plötsliga rop hördes, så jag antog att det var en fotbollsmatch på Tv. (Därav de plötsliga ropen). Hooo och Åhhh, men det fortsatte. En duns mitt i natten. Någon som går med tunga steg, ni vet när man går på hälarna så det låter över till grannarna, även detta på kvällstid och nattetid. När som helst under dygnet kan dessa rop komma. Så jag har funderat över de plötsliga ropen. Kanske har den här grannen aggressionsproblem? Han (för jag har fått för mig att det är en han) bara skriker till ibland. Jag fattar inte varför. Det är jättekonstigt.
Varje morgon den här veckan har jag vaknat av smällar. Hårda smällar som om någon dunkat i väggen där jag ligger. Jag har flygit upp och inte fattat någonting. Det smäller i elementet, dunsar i rörerna som sitter bredvis sängen. Flyttar han möbler i sitt sovrum så det dunsar varje morgon? Idag dunsade det så högt så även Gabriel vaknade.
Under tiden jag skrivit detta inlägg har en stor duns hörts och två rop/skrik eller vad man nu skall kalla det. Jag förstår inte vad han håller på med. Han skrämmer mig bara för att jag inte förstår vad som händer.
.
.

11 kommentarer:

  1. Vild sex förmodligen :)

    SvaraRadera
  2. Till Peter:
    Nej, jag tror absolut inte det. Det är aggresiva rop. elelr kankse någon har ont i halsen och liksom harklar sig så det låter som rop.
    Dunsarna låter som bowlingklot som ramlar ner ifrån taket.... Förklara det du...

    SvaraRadera
  3. Tack för inbjudan! svarade i min blogg, men skriver här ändå. (vett&etikett-kontroll-människa hähä)
    jag har tyvärr lördagen inbokad på annat håll, annars hade jag mer än gärna kikat förbi!
    du får ha fler temafester (supa-in-advent-party med jul-tema tex hehe)

    påtala om grannar..jag har en granne som garvar som peter griffin i family guy..

    men din granne verkar psykotisk. eller kanske bara någon som har skaffat ett hemmagym. gapar när han tar i, dunstar ner med vikterna i golvet..fått dille på sin träning..du får kika i trappuppgången efter ett anabola-steroidoffer..

    hoppas grannen din skärper sig snart!

    SvaraRadera
  4. Har pratat med Henke nu och tyvärr så kom vi överrens om att stanna hemma. Henrik va inte festsugen och jag vill vara med honom eftersom vi vart på olika håll nu i flera helger i rad.

    Hoppas du förstår, =)

    Sen så tycker jag att du ska ringa din hyresvärd ang. din granne. Så där kan han ju inte hålla på!! FyFy!!


    Puss

    SvaraRadera
  5. Ok...`Jag provar med en inte övernaturlig förklaring...

    Han sitter o spelar poker på nätet o ibland när han har otur så´skriker han eller dunkar handen i väggen :)

    SvaraRadera
  6. min teori är att han brutit benet, går runt med kryckor och slår i sitt gipsade ben lite varstans för att han är så klantig... men det spricker om du sett honom utan kryckor :)

    har du sett "life after people" än då?

    SvaraRadera
  7. Till :)
    Inatt kl 01:10 skrev han "fitta". Kl 02:00 skrek han bara. sen dunsade det så jag blev mörkrädd. jag vet ej om skriken och dunsen är från samma lägenhet.
    Här är min teori:
    Det bor en kille som är utvecklingsstörd med sin mamma tex. han har svårt att prata och då blir det skrikljud ibland. han har precis btytit benet därav går han så konstigt (och högt). När han vill ropa på mamma så gör han ljud. hör hon inte tar han kryckan och dunkar den i väggen eller elementet.

    Jag vet att inget av det jag skrev stämmer men det hade varit en jävligt bra förklaring=)

    . Jag har sett halva. Sen somnade jag. men vi skall se fortsättningen.


    Till Peter: Då skulle hans hand vara mos. det låter mest som om det regnar bowlingklot ifrån taket. men det kan ju ha med poker att göra. Det kan göra honom arg... Bra tänkt.

    SvaraRadera
  8. är det bara jag som ser likheten?? :P

    http://www.tv4.se/hem_och_fritid/leilas_fest

    SvaraRadera
  9. Till anonym(leilas kök)
    Å, va söt du är. Om du inte viste det så är du inte den första som sagt det=):

    http://marlenezufic.blogspot.com/2008/08/dagens-kommentar-va-lik-du-r.html

    Ska bara lär mig laga mat, sen kan ingen se skillnad på oss. hahaha

    SvaraRadera
  10. Vet du va Marlene de borde vara jag som är mest lik henne för jag kan ju baka och de kan ju inte du ! hahaha

    SvaraRadera
  11. Till beccis: Knip! men du är ju inte lik henne till utseendet någonstans. Tror du jag är lik Kitty (hasses brorsas syrras kompis) bara för jag gillar Hello Kitty?
    Dummer!

    SvaraRadera