onsdag 26 mars 2014

Nu lämnar vi dessa tråkigheter bakom oss

Varit en helvetes vecka och helvetes tentor. Jag har varit helt sängliggandes, sovit och varit yr och haft ont. Ändå har jag gått och gjort två prov. De gick sådär asså. Det är ju som ett lotteri, kan ju komma frågor på saker som inte riktigt står i boken och som man inte har tränat på. Inga alla rätt denna gång. Inte på någon.

Har väl gråtit lite och varit nedstämd. Jävla skittentor. Och jag som pluggat och tränat och gett allt=( Sen gjorde jag ett så dumt fel. Räknade inte klart en uppgift, läste väl inte frågan. Vad vet jag. Men de andra upgifter jag inte kunde skulle det inte spelat någon roll hur mycket jag pluggat. Hade nog inte stött på dem och på så vis ändå inte klarat dem.

Sur är jag. Sur och ledsen. Nu ska jag lämna detta bakom mig och försöka bli glad och frisk. Det tar väl lite tid, men allt är beroende av tiden.

Någon som anser att detta är roligt på sitt lilla vis är min pappa. Han skickade bild på Antonio och skrev: Här är Antonio i full färd med att beräkna omkretsen.

Detta för att man skulle derivera arean för en cirkel. Jag kunde inte area för cirkel utan till, så jag hade inget att derivera. Jag blev jätteledsen för jag kunde ju räkna och gjorde allt rätt, men jag hade inget att derivera!!!! Buhu=(



I fysiken idag failade jag på en uppgift jag anser är kunskap i matte. Sen en annan där man skulle rita en graf som vi gjorde på en labb. Denna labb har vi inte fått tillbaka ännu, så det var mycket svårt att repetera och ha förståelse då jag inte minns allt på labben. Även taskigt mot dem som var sjuka när vi gjorde labben.  Sen slarvade jag på en uppgift där man skulle dela sitt svar på 4. Jag delade aldrig. Så rakt av så där;  -5 poäng. Och jag som är så vass i fysiken.

Så, ska väl klaga idag, kanske imorgon, sen hoppas jag att det är över.

Nu ska jag lägga mig igen. Ikväll kommer Antonio hem och stannar här hemma. Gabbe får skjutsa och hämta på dagis då jag är sjuk. Håller tummarna för en toppendag imorgon. Orka gå runt och va så här ledsen=(
 
 

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du mår bättre snart! :)
    Tänkte bara tipsa dig om en intressant bok som tar upp just ämnet tid och hur vi förhåller oss till den, kanske kan den vara till någon nytta för dig - om inte har du haft en lugn skön lässtund som får dig att fokusera på annat än tentorna! ;)
    Stefan Klein - Tid
    Ha en jättefin dag :)

    SvaraRadera
  2. Hade du ingen formelsamling med dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På matten får man inte ha någon formelsamling eller miniräknare. Har aldrig öppnat formelsamlingen ihop med matte. Har den bara på fysiken.
      Men borde väl plugga in alla areor, volym och omkrets för olika former, ex, triangel, kvadrat och CIRKEL

      Radera