söndag 9 mars 2014

Älsk har ont som aldrig förr


Gabbe började må dåligt i fredags. Huvudet pulserade och han mådde illa. Han har aldrig förr haft migrän så jag trodde det var det. På natten kunde han inte sova. Gick upp flera gånger. Under dagen sen var det lite bättre men mot kvällen blev det så illa så vi fick ringa112. Han fick panik av smärtan och dunkade sina knytnävar mot huvudet. Jag visste precis hur ont han hade då jag lider av en fasansfull sjukdom som slår till ca en gång om året då man får obeskrivlig smärta i huvudet. All smärta och illamående kom från en tand. En visdomstand. Nu vet inte jag vad sjukhuset har sagt om han ska komma upp idag eller imorgon. Han är helt borta. Jag har i alla fall bäddat nytt och vädrat i sovrummet så han ska ha det skönt. Ska strax åka och handla nåt att göra soppa på då han inte kan äta.

 

Hoppas det ordar sig för honom. Har aldrig sett honom ha så här ont. Och då har har brytit både hand och fot förut. Och hand och hand igen tror jag det var. Önskar han får den vård han behöver snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar