lördag 22 mars 2014

10 liter syrgas mot Hortons


I torsdags skulle AGA komma med syrgas hem till mig. Blev en akut utkörning från Stockholm och hit. Tyvärr blev det lite fel för det fanns ingen koppling till 5liters, vilket apoteket hade sagt. Sån tur hade jag ett recept på 10 liter och det är till de krukorna det finns koppling och tillhörande väska till. I fredags fick de göra en ny akututkörning till mig med syrgas. Så nu står det en 10liters gastub på toaletten som jag kan andas ur.

Anledningen till att det blev så krångligt och fel är för att först skriveren läkare ut ett recept. Sen får man ringa till apoteket och göra en beställning. Apoteket i sin tur skickar beställningen till AGA som sedan kör ut gasen hem till kunden. Nu ville jag inte ha 10 liter utan gärna mindre och apoteket sa att det var inga problem. Jag skulle bara be läkaren skriva ut ett recept på en minde gastub vilket läkaren gjorde omgående. Men AGA fick ej information att det var till hortons så ingen väska medföljde och det går inte koppla in slag till 5literns. Så jag fick en gastub som jag inte fick ut gasen ur=(

 

Idag har jag varit helt sängliggandes. Inte ens orkat sett på film. Räknade lite mattetal i sängen eftersom jag har prov på måndagmorgon. Sovit och drömt om mattetal. Jävlar i min låda va jag har löst matteuppgifter i sömnen. Hahaha.

Vaknade för någon timme sedan. Gabbe är på fest och kommer hem någon gång imorgon bitti kan jag tro. Antonio sover hos mormor igen, och min granne hämtade precis Hiro så han får komma ut och kissa. Jag har ätit lite mat och sitter nu vid datorn. Ska lägga mig igen sen när Hiro kommer tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar