onsdag 19 mars 2014

36 bilder på rätt plats

Utvecklingen hos Antonio går bara framåt. Ni vet Lottospel. Det är 4 brickor och på brickorna finns det olika bilder. Så ska man hitta rätt bilder och lägga på sin bricka. Jag la de 4 brickorna bredvid varandra och så la Antonio alla 36 bilder på rätt plats.  Jag säger bara WOW!!!

Han är duktig på memory och på pussel på Ipaden. Jag tycker en Ipad är ett jättebra verktyg för att finslipa den där finmotoriken. Att lära en nyss fyllda 2åring spelregler kan vara svårt. Men med en Ipad går det ju bara att göra på ett sätt. Han löser lått memory med 12 plattor. Lägger pussel med 15 bitar. Helt sjukt va duktig han har blivit. Förutom memory och pussel har han två spel; Alfons Åberg Hokus Pokus, och Pippi Långstrump.

Bra barnspel vet ni nog redan. Lotto, memory och pussel. Lera, rita och piprensare med pärlor att trä på.

 

Skulle ni tycka det var roligt om jag tipsade om bra barnappar?



2 kommentarer:

  1. Så söt! Kan du inte klippa en kortare lugg honom! Du vill säkert själv inte ha hår över ögonen hela tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klippte honom i söndags. Bilderna är från innan klippningen. Det står om du scrollar längre ned att både längd och lugg kapades.

      Ska fota en efterbild. Har en förebild som ligger och väntar.:)

      Radera