söndag 23 juni 2013

Washing windows is a tiresome chore

I flera timmar nu har jag städat partier i hemmet som inte syns att man städat. För mig syns det, för andra syns det mindre. För Gabriel kanske det inte syns alls. Men idag har han fått se hur lång tid allt tar. Har tvättar fönster, torkat skåpsluckor, gjort rent tvättmaskinen, torkat lister och hallgolvet. Sytt de där förbaskade sakerna som legat i veckor utan att de har blivit lagade. Nu är det gjort! Gabriel har dammsugit och hjälpt till med vissa direktiv. Han har tagit av soffklädseln och tvättat. Nu ska de bara torka. I eftermiddag ska vi kika på en vagn till Antonio. En paraplyvagn. Den vi har ni är lånad och vi måste lämna tillbaka den. Jag köpte en på blocket för en summa och jag vet inte varför jag inte provkörde den. När jag kom hem insåg jag att den var fallfärdig. Jättefin vagn, helt i min färg, men lite ranglig och jag blev så ledsen. Den går inte att köra, för ostabil. Mina hopsparade pengar som jag köpte en vagn för, hamnade på tippen liksom=(

Så kika på en vagn blir det och sen en tröja till Antonio då Gabriel gjorde som jag gjort förut. Missfärgade alla plagg så nu måste vi ha en ny tjocktröja till Antonio. Han blandade färg och vita plagg. Ett färgat plagg var nytt och färgade av sig på alla vita plagg. Så nu är de inte vita utan ljusblå.

Finns väl inte så mycket att ropa ”jippie” för idag. Skadat axeln i veckan vilket går mig på nerverna. Folk som vill förstöra för en och hittar på historier ur tomma intet. Min mage sväller upp hela tiden och blir jättespänd. Vet inte varför det blir så. Ser ju gravid ut! Någon som har något bra tips? 

Så idag är jag väl inte på något tipptopp humör. Vill bara komma härifrån och njuta av det underbara i livet. Sånt som gör mig glad.

9 kommentarer:

  1. Ett tips för missfärgade kläder! Lägg dem i en hink med vatten och ett helt paket grovsalt under natten och tvätta sedan med klorin. Brukar min sambo göra när han råkar tvätta fel :)

    SvaraRadera
  2. Tavlan på väggen där, vad är det för något? :) Är det en tapet eller något tyg, ser ingen ram? Det var jättefin och DU är jättefin :) Kram och tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mli: Det är lister jag har limmat och häftat ihop till en ram. Sen spänt ett tyg över. Här är ett gammal gammalt inlägg när jag gör ramen. Texten är på sidan av bilderna eftersom jag gjort om desigen på senare dar...

      http://marlenezufic.blogspot.se/2009/07/semesterdag3-pyssel.html

      Radera
  3. Tråkigt med vagnen! Angående magen - du kanske är känslig för laktos??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du Elin? Folk börjar tro jag är gravid igen. Den blir jättestor och spänd. Gör ont i huden. Jag äter bra kost och rör på mig så ofta jag kan.Kan man bli känslig mot laktos bara sådär?

      A, sjukt tråkigt med vagnen=( Pengar i sjön.

      Radera
  4. Laktos kan det kanske va... Blodprov hos läkarn sen vet du! Hoppas du blir bättre. jag hade samma och fick veta genom blodprov att jag saknar enzymet som bryter ner laktos. Carin

    SvaraRadera
  5. Själv har jag haft IBS i hela mitt liv och blir superuppblåst i magen av framförallt mycket grönsaker och frukt, trist eftersom det är så gott, ffa nu på sommaren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lotta, jaha! Min nya kost består mycket av just det. Tog bort pasta och skärpte mig med sötsakerna. Hade börjat äta massa godis och så igen. Gick ju fan upp direkt. I och med min nya träning var jag hungrig jämt så äter mycket grönt nu. Ägg, sallad, tomat, tonfisk, groddar, kyckling, mm.
      Huden på magen spänner för magen blir så stor. Aldrig varit med om detta tidigare!

      Något från Apoteket som hjälper?

      Radera
  6. Prova Dimetikon från Apoteket - har ej hjälpt mig dock men skall "spräcka bubblorna som bildas i magen". Sen finns ju hälsokost, t ex Nogasin mot gaser. Prova kan man ju alltid!

    SvaraRadera