lördag 8 juni 2013

Vi lagar min favoriträtt


 Jag har flera favoriträtter. Bland annat tunna spagettin, även kallade angel hair. Till det Ica basic passerade tomater. Klart. Bara det, bland det godaste jag vet. Sitta i soffan och hets-slurpa i sig de tunna spagettina.

En annan rätt är blodpudding. Det har vi lagat idag. Blodpudding, bacon, riven vitkål med rårörda lingon i. Klart. Antonio hjälpte till genom att slänga små bitar av vitkålen i diskhon, och sen åt han sylt. Jag tyckte han var duktig för han var ju med under HELA matlagningen. Han stod på stolen och var med, koncentrerade sig. Bra träning att ägna en längre tid åt en sak. Bra träning inför skolan.

Vi åt maten på våra fina "nya" underlägg. De är lätta att torka av, går även köra i maskin. De vi brukar ha är i tyg och åker ju in i tvätten efter varje måltid. Därav köpte jag dessa.

1 kommentar: