söndag 30 juni 2013

Västerås Cityfestival


Igår efter jobbet var det hem, tokvila en timme, lämna bort Antonio, hämta Sanna, ut i skogen med hundarna. Hem, grilla, äta och sen byta ansikte. Sen gick vi ner på stan. Asså värsta fail. Jag trodde det skulle var kallt efter solnedgången som det var i torsdags så jag klädde på mig en massa. Men det blev varmt. Då kunde man haft klänning eller nåt.. Jag hade två tröjor  på mig, och så en jacka som jag gick och bar på. Haha.

Vi gick runt i staden, sen var vi på circus, mötte upp folk. Ut på stan igen. Leta bankomat utan 1 km kö. Gick runt överallt. Hittade. Hämtade ut lösa pengar. In på festivalområdet med uppträdande. Stod i nåt vi trodde var en kö för att komma in dit ölen såldes. Kön stod helt stilla. Kom en vakt. Vi frågade. Inge mer insläpp. Var 5000 personer där inne. Tittade på John De Sohn och dansade. När han spelat klart gick en del därifrån, så då blev det insläpp igen. Köpte en öl. Dansade lite till. Träffade massa man kände igen. Festivalen med musik stängde. Gick bland alla uteserveringar. Umgicks. Sen hem.

 

Notis till mig själv till nästa festival.

       Köp biljetter i förväg så kan du gå in alla dagar på scenområdet och titta på uppträdande.

       Köp en magväska så slipper du dansa med en väska över tuttarna eller i handen.

       Bär en snygg jacka eller kavaj och dölj magväskan under den. Ha själva väskan på ena sidan av magen.

       Bär inte skor med klack. Västerås har mycket kullersten.

       Skaffa platta skor som även går att bära till klänning eller shorts.

       Ta kort innan du går ut. Det är mörkt ute så alla bilder blir suddiga.

       Gå ut vid 19-snåret redan.

       Se till att vara ledig så du kan släppa loss. En gång om året liksom;)

       Boka barnvakt i god tid.

 

6 kommentarer:

  1. Tips angående magväska.. finns på gina tricot.. och den behöver du inte gömma under jacka eller tröja.. för den är snygg har jag för mig, liksom inge sån där gubbvarning väska hehe...

    Och converse funkar till allt både jeans, klänning, shorts m.m ;)

    Sv: Tack snälla du .. kan inget annat än hålla med hihi... Har besökt den där affären nu håller med finns mycket fint och roligt där inne.. blev lite grejer för mig med.. men mest till barnen =) Tyvärr va sugrören slut.. så det va ju lite surt men men...

    *kram*

    SvaraRadera
  2. what is your shoe size?

    SvaraRadera
  3. Vad använder du för fountion/puder? Snälla svara! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. MASSA olika. Beror på vad jag ska göra. Vill du att jag fotar allt? Kram

      Radera
    2. Snälla, kan du inte fota allt? Skulle så gärna vilja veta! Samt ögonbrynspenna. Du är så otroligt vacker! TUSEN TACK PÅ FÖRHAND! Kram

      Radera