tisdag 4 juni 2013

Duscha i en fontän

20 minuter framför datorn. Sen måste jag i säng. Ska upp 05:nånting i morgon bitti. Blir så tidigt när jag ska hinna lämna Antonio på dagis och allt till kl 06:30.

Morgondagen har jag inte planerat vad för skoj jag ska hitta på med Antonio. Vädret får avgöra. Fantasin har jag=) Det jag vill hinna med är att klä barnvagnen vars delar är tvättade i maskin. Ställa ner i förrådet.  Skura ugnen. Lägga i en tvätt. Skura toan invändigt och utvändigt, göra rent handfat och skåp, skölja av golvet. Sen gå och springa 2,5 kilometer.

Igår var vädret fint ungefär till kl 18. Då blev det kallt. Men innan det var det skönt i solen. Direkt efter dagis åkte vi till en park. Nej, vi gick faktiskt, haha, älskar bilen men till parken gick vi. Där träffade vi Anne och hennes dotter Vilma. Vilma är inget litet barn i Antonios ålder, utan en tjej som går i skolan. De hade köpt jordgubbar till oss och Festis till Antonio. Loka till mig. Hur lyx var inte det? Antonio bad Vilma om jordgubbar hela tiden. Han svalde dem hela typ. Gud så fort han åt.
Bredvid där vi satt fanns en fontän. Jag fattade vad som skulle hända om jag släppte Antonio lös.
Och det jag viste skulle hända, hände. Han sprang ju dit och duschade i vattnet. Han blev helt våt. Ni skulle sett han, han var så lycklig. Han var så glad så han visste inte vart han skulle ta vägen.
Sen gick vi till en lekpark och där blev han sandig. Eftersom han var blöt och sandig blev han geggig. Haha. Vilma lekte med Antonio och han var så glad. De lekte i lekstugan, sandlådan, papperskorgen och klätterställningen. Antonio hade jätteroligt tills han blev trött. Då var det bara att gå hem. Antonio hade en väldigt rolig efteriddag må jag säga.  

 
Som vanligt har jag svårt att välja ut en enda bild, så det blir 12 bilder på Antonio i fontänen. På vissa bilder ligger fokus på vattnet istället för honom. Det var inte meningen. Jag såg inte vart fokus hamnade när det var så ljust ute. (Såg inte i hålet eller skärmen). Men jag tar med de bilderna i alla fall. Några av er förstår nog inte ens vad jag svamlar om. Men jag ser det jättetydligt.

God natt. Ny dag imorgon med nya äventyr=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar