torsdag 13 juni 2013

Vi gör glass

Idag har vi gjort glass på smoothien som blev över från igår. Inget socker. Bara jordgubbar, hallon och mjölk. Tyvärr failade våran glass. För mycket is upptill i frysen, för långa öron på kaninerna, så allt välte ut när jag sköt igen lådan. Fick torka upp allt. Så nu står de i kylen och man får ta en shot när man är sugen. Blev alltså ingen glass=(  Får väl använda mina (lite mindre färgglada) vanliga glassformar från icamaxi.


Men dessa glassformar går ju att ha som koppar, eller ha något i på picknicken. Jag hade ju äppelsticks i dem. Jag blir glad av att dricka och äta ur lite roligare föremål än vanliga transparenta boxar och lådor.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar göra "glass" på vaniljyoghurt, banan och hallon. Uppskattat här hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nathalie: Jag har faktiskt allt det i kylen. Kanske kan göra det ikväll då=)

      Radera