torsdag 6 juni 2013

Sveriges nationaldag på Djäkneberget Västerås

Sveriges nationaldag firades med älskade Antonio, Sanna och hennes nya hund Esther. Jag hade stressat till maxi innan och köpt massa gott för att sedan fort hem och tillaga allt. Gjorde sån där smoothie igen. Tycker den är så god. Är bara bär, banan och mjölk. Inge socker eller nåt. Sen gjorde jag baguetter med röra och kyckling i. De är verkligen riktigt smaskiga. Sen hade jag gjort tomater med fetaost, mango, massa hallon och sen russin. Loka och vatten. Allt åts inte upp. Antingen får jag förvarna att man ska vara hungrig eller så får jag göra mindre picknick.

Syster och mamma kom förbi. De hjälpte mig att springa efter Antonio. Antonio vill ju INTE sitta still på en filt och lyssna på musik och lyssna på tal. Han springer gärna iväg. Om jag är med spelar ingen roll. Han löper bara.
Vi mös på våran picknickfilt, åt god mat, lyssnade på musik, sånger och körer. Tittade på folk och pratade om allt möjligt. Tiden bara gick=)

10 kommentarer:

  1. okej :) var hitta du röran, är de liksom bland salladsbaren? aldrig sett färdig curryröra :) och var har du köpt kannan med lock på? kanon o ha med ut ju :) o sugrören? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bredvid skagenröran på ica maxi hälla. Annars kan du fråga. Det är en färdig kyckling och curryröra. Men jag köpte en färdig varm kyckling och hade till mackorna för jag tycker det mättar mer då. Den lilla kyckling som är i röran är ju inte alls mycket.

      Radera
  2. Undrar också vart du har köpt kannan med lock på :)

    /Bea

    www.beaviktoria.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bea,svarade i ett annat inlägg om kannan, men svarar här också:
      Kannan är ett tillbehör. Vi (Gabriel och jag) tror att den antingen hör till mixern, eller till köksmaskinen. Tror den hör till PHILPIS mixer.Superbra, för först mixar man i den, sen är det bara sätta på locket och ta med. Tjock smoothie går inte hälla ner i pantflaskor precis.

      Radera
  3. Hur sminkar du dig nu på sommaren? Du är så Obeskrivligt vacker!!! Använder du foundation, dagcreme, ingenting, brun utan sol eller puder i ansiktet som bas de soliga dagarna?

    För jag vill så gärna ha foundation på mig (ser inte bra ut annars), men är så rädd för att bli fläckig.. Och blek efter att man tagit bort sminket(?).. Vet du om man blir det? <3 Vill ju bli brun i ansiktet på sommaren, men ÄNDÅ använda foundation på samma gång om du förstår vad jag menar^^ Tack för VÄRLDENS BÄSTA BLOGG! <3 <3 <3 :) / Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra. Tack så mycket, va glad jag blir. Obeskrivligt vacker=) Oj oj, tack tack.
      Nu i våras har jag solat lite solarium. Dags igen nästa vecka. Vill vara brun i ansiktet för att få finare hy. Ser jag piggare ut och slipper sminka mig. Sen har jag brun utan solspray från Loreal jag tycker är bra. Använder jag ibland. Tex nu när jag inte är så brun använder jag den ibland för att få lite färg.
      Ang att sminka sig, så varje dag fyller jag i ögonbrynen och har mascara. Vissa dagar har jag foundation. Med eller utan fonudation har jag vissa dagar solpuder och/eller rouge. Sen sminkar jag mig med kajal eller ögonskugga ibland men det är så olika. Men som sagt, ögonbryn och mascara typ varje dag, och ibland foundation.

      Radera
  4. Åh.. typiskt.. vi har ju både en blender och en mixerstav redan, drygt o behöva köpa de bara för o få en kanna haha.. åh men vill ha en sån :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt också! Ligger och tänker på vart man kan köpa något liknande. Locket ska ju hålla under transporten. Jag tänker på IKEA, lagerhaus, Ica maxi, tupperware.

      Radera
  5. Jag vet haha... nu e de ju ett sånt där ha-begär, måste ha en sån! :P kika lite idag, hitta faktiskt nån liknande på öob, köpte den inte men kanske ska göra det :)

    SvaraRadera
  6. ville vänta o se va du svara att du hade köpt din kanna o locket på din ser bättre ut än öobs :)

    SvaraRadera