onsdag 5 juni 2013

Megapicknick utanför slottet

Vi har haft en underbar picknick i en slottsträdgård. Det var en rejäl picknick. Först åkte vi och handlade baguetter, kyckling och curryröra. Jordgubbar, hallon och banan. Färdig varm kyckling, mango och Loka. Sen åkte vi hem och gjorde värsta mackorna med röra och massa kyckling och tomater i. Jag gjorde olika smoothies på bär, banan och äpple. Vi hade med oss en hel kanna med jordgubb- och hallonsmoothie. Plastglas och papperssugrör. Ni vet såna där hårda sugrör med tex ränder på. Påminner om cirkus. Så himla mycket picknickkänsla. Detta var en påkostad picknick som jag kommer leva på länge.

Vi som njöt av den underbara picknicken var jag, Antonio, syster Rebecca, Timh, Mathilda och sen så deras hund Chippen. Hiro fick vara hemma för jag orkade inte ha ansvar för så mycket. Bilresan, maten, barnet. Men Timh och Mathilda sa att de kan ta ansvar för Hiro nästa gång. Så nästa långresa får även Hiro följa med på.

Antonio lös hela han denna dag. Han och Rebecca plockade blommor. Han skulle hjälpa sin moster så han plockade bara yttersta knopparna på blommorna och gav henne. –Åh tack, sa hon och kastade bort dem när han inte såg.

Han fick springa barnfota. Det var typ det roligaste han gjort. Men när han sprang ut på gruset gjorde det ont så då ropade han på mig. Han visste inte riktigt hur han skulle lösa det. Haha. Gullunge.

4 kommentarer:

  1. hur gjorde du kyckling och curry röran???? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Färdig röra jag köpte på ica maxi. Sen tar jag massa riktig kycklig i mackan. Det blir såååå gott!!! Den heter typ baugetteröra kyckling curry.

      Radera
  2. guuuu vilka underbara sugrör vart har du hittat dem?... Och vilken super bra kanna med lock.. vart har du köpt den? sån har jag vart på jakt efter...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria: Sugrören är från TGR. 10 kr för 16 st sugrör i papp. Har svarat mer på din blogg.
      Kannan är ett tillbehör. Vi (Gabriel och jag) tror att den antingen hör till mixern, eller till köksmaskinen. Tror den hör till PHILPIS mixer. Den som är på första bilden. Superbra, för först mixar man i den, sen är det bara sätta på locket och ta med. Tjock smoothie går inte att hälla ner i pantflaskor precis.

      Radera