söndag 4 november 2012

Kidsen lagar mat


Så där. Nu har jag matlådor för hela veckan. Antonio började morgonen med att göra soppa i en timme. Sen lagade han så mycket mat så att ugnsluckan gick sönder. Nu har jag lagt bort luckan och plåten.

Antonios kompis Elmo kom och tillsammans har dem stekt korv och kokat potatis.
I veckan ska jag måla köket och få luckorna lackerade. Sen får jag se när fejk-kaklet kommer upp. Väntar nog tills köket är helt klart. Behöver nog en smutta hjälp med att sätta upp skivorna, sätta upp stringhyllan, sätta fast handtag i luckorna, borra upp stänger och krokar. Lite rädd när jag har bara har en chans på mig. Då känns det bättre att ta hjälp av någon med erfarenhet.

Jag ska få hit en målare i veckan och tillsammans ska vi bestämma om jag ska måla stommen och att bara luckorna lackeras, eller om hela köket ska lackeras i blank vit/högblank vit.

Är glad att Antonio tycker om sin kökshörna så mycket. Men det blir högljutt ska ni veta. En timmes lek = en timmes bankande med kastruller, visp och lock.

1 kommentar: