söndag 18 november 2012

Bebis skriker i falsett

Först kom tanden upp. Då var det gnäll i tre dagar. Mina öron blödde och jag var så trött. Nu är det något annat jobbigt för öronen men 100 gånger skönare än gnäll. Han skriker i höga toner. Han skriker när han vill något, när han inte får det han vill, när han bli arg, när han blir exalterad, när han blir glad, när han vill busa och när något är kul.

Fick lite på film. Sorry för kvalliten, var så mörkt hemma.

Filmen:
Jag ska laga at på det som finns hemma och kollar i frysen. Då kommer den där lilla kroppen och ålar sig emellan och ska också titta i frysen. ”Varsågod” sa jag. Och herre min jesus va glad han var.

 
På filmen är han 10 månader, 3 veckor och 1 dag gammal.


8 kommentarer:

  1. Lilla bebisunge, han é ju hur söt som helst, man vill bita han i lårvecken :D Snyggt golv ni har i köket, ser ut som valnöt, vill oxå ha!!

    SvaraRadera
  2. Lotta: tack, jag biter i både lår, rumpa och fötter. Haha. Ang golvet är jag själv mindre förtjust i det. Är för mörkt. Skulle vilja ha ett ljusare golv i denna lägenhet:)

    SvaraRadera
  3. Hej! du är en av mina 5 favorit bloggar därför så har du och 4 andra fått en utmärkelse av mig :) gå in på länken nedan för att se vad jag har skrivit om dig och Blogga hjärna om 5 utmärkelser du med :) kram

    http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=2615520859130124605#allposts/postNum=0

    SvaraRadera
  4. Men han är ju bara för söt :-)

    SvaraRadera
  5. Haha goding!
    Elsa gör precis samma!
    Underbara ungar!

    SvaraRadera
  6. Åh det låter precis som min dotter, hon är 1 år... och dessa jobbiga (men ändå urgulliga) toner började hon redan med när hon var 7 månader. Förstår dig precis!

    SvaraRadera
  7. Verkar som om många abrn gör så här. Vid vilka tillfällen skriker era barn. Arga, glada?

    Antonio har börjat få utbrott när han blir arg. Om jag tex drar eller lyfter bort honom från en öppen diskmaskin så sparkar han och ibland även skriker. Jag förstår honom totalt. Att någon som är starkare än en själv och man inte har en chans mot tar bort en från en stituation man tycker är rolig.

    SvaraRadera
  8. Min dotter skriker när hon vill ha något, oftast blir det att hon skriker och pekar på det samtidigt. Sen skriker hon när hon leker för sig själv, utan anledning. Kanske dom gillar ljudet själva? Sen blir det många skrik och sura miner när man slutar sjunga eller stänga av musiken, hon älskar att dansa! Haha

    SvaraRadera