onsdag 28 november 2012

Julmarknad Västerås 2012


Hinner inte lusläsa tidningen.  Brukar bläddra till ”nöje” och bara svepa med blicken. Men nu så har min syster lusläts Västeråsar´n och klippt ut annonser om julmarknader. Vet ej om jag hinner gå då jag har teori att plugga på helger. Men en rast måste man ju få ta.

Här har jag skrivit upp allt för att tipsa er om julmarknader. Sånt man kanske annars missar, för man ser inte de där små annonserna.

 
  • Julaktion på Källmoragården. Torsdag 29:e november kl 18:00. Svenska Kyrkan, Sura Församling.

  • Gammeldags Hanverks Jul. Engsö slott. 1:a advent. 30 nov-2dec. 60 kr vuxna. Barn under 13 år går in gratis.

  • Jul på Vallby. 1-2 deceber kl 11:00-16:00

  • Adventscafé & Julmarknad, söndag 2:a december. Klockan 13:00-17:00 på Skiljebogården Skiljeboplatsen 1.

  • Broby Gård. Vintage & Inredning. Julmarknad 8-9 december. Lördag 11-15, Söndag 12-16

  • Julmarknad, Röda Korset Vasagatan 26b. 1 december klockan 10:00-15:00.


 
Övriga:
•1 december kl. 10.00 - 17.00
Gammeldags julmarknad på Anundshög
•1 december kl. 10.00 - 16.00
Julmarknad i Kärrbo
•2 december kl. 11.00 - 17.00
Gula Stallets julmarknad
•8 och 15 december kl. 10.00 - 15.00
Bondens egen julmarknad


Tänk på att:
Glöm inte att medta kontanter, då merparten av marknadsdeltagarna inte kan ta kort.
 
För att se scheman för en viss marknad så är det bara att googla. Vallbys julmarknad nu i helgen tex har en massa roliga aktiviteter. Ljusstöpning och visor för barn.

3 kommentarer:

  1. Åh vad bra , älskar julmarknader, så mysigt! :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt uppskattat! Tack så hemskt mycket. <3

    SvaraRadera
  3. Väldigt uppskattat! Varje år surar jag över att jag missat alla roliga marknader. Detta år blir det ändring på det. Tack så hemskt mycket. <3

    SvaraRadera