måndag 14 april 2014

Syr fast knappar på Antonios hund

Idag efter skolan när jag kom hem så skulle sy Antonios pyjamasbyxor. Jag tog fram mina sytillbehör, och Antonio stod igarderoben och rotade fram knappar ur syskrinet. Han for och hoppade omkring mig med med den där knapparna medans jag försökte sy. Han fick sitta i knät om han kunde sitta still.
- Tonno sy.
- Nej, mamma syr.
-Knapp.
-Ska vi sy fast en knapp?
-Ja.
-Jag är snart klar. Vart ska vi sy fast en knapp.

Det blev på hans hund Gille. Antonio fick peka vart knappen skulle sitta. Jag knöt fast tråden i hunden, och sen fick han välja vilken knapp som skulle syss dit. Först valde han i ögonen med det var för tjockt för att sy i kände jag. Så då valde han ena tassen istället. Sen på ett ben och sen en till tass.

Nu har Antonios hund Gille en knapp på varje tass/ben. Superbra blev det! Jättepraktiskt med knappar på hunden;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar