lördag 26 april 2014

Aleprovning


Igår efter kvällsmaten var jag ute med hunden då jag fick ett sms. Det var Frida som undrade om jag satt på loftgången. Jag trodde hon var utanför så jag ringde upp.

Nej, jag är på stan sa hon, men jag går förbi dig.

Bra, sa jag, kom förbi då.

Så Frida kom upp och fick mackor. Sen hade vi aleprovning då Gabbe fick en massa olika alesorter när han fyllde år.

(Ale är ett samlingsnamn för de flesta varm/överjästa öl).
 Frida får mackor i vårat kök.

 Lite ficka på uteplatsen i solnedgången.

 Antonio pratar om det ena och det andra.




 Antonio tog ut sopborsten och verktygen. Sen sågade han, sopade och hamrade.




 Doppar fingret och smakar.

 Tycker inte om.
 Smakar på Fridas öl. Doppar fingret, smakar och tycker inte om den heller.

 Antonio hämtade en mugg från sitt rum och bad mig fylla med vatten. Sen skålade alla med Antonio.



Vilken härlig kväll vi fick igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar