söndag 27 april 2014

Så himla ont i kroppen

Har så ont i kroppen efter att vi rensade hängrännor på gårdne,  i helegen. Att rensa hängrännor ingår inte  vårat avtal med de som fixar på gården. Så jag köpte in en lång stege på 4 meter som går att förlänga till 8 mete eller göra till två stegar. Fick hjälp av de som fixar på gården att köpa den och frakata hem dem.

Så nu fick vi ihop en tid då två ur styrelsen kunde så vi körde på det. Sen kom en tredje och hjälpte till så vi fick massa gjort. Rensade hängrännor, sopa, fixa rabatten från pinnar och kvustar, bära ut utemöblerna och tvätta dem.

Nu är gården jättefin och folk hängde ute redan igår kväll. Möblerna lockade till sig folk, så som glass lockar till sig myror.

 

När Pamela, (kollega i styrelsen), och jag får tid ska vi åka och köpa gödsel och jord till gräsmattor och rabatter. Vi ska plantera och fixa lite någon kväll.




 Antonio och Gabriel kom ut. Antonio skulle "hjälpa". Blev mer förstöra då han tog mina verktyg. Men jag bytte till mig det jag behövde. Antonio fick kratta och sopa.



Vi blev helt klara på 2 timmar och 15 minuter. Vilket toppenjobb vi gjorde! Och vi hade ju lite paus. Simon bjöd på Loka och bananer.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar