söndag 20 april 2014

Massa bilder från gårdagens påskfirande

Är så lycklig över att jag orkade med det jag orkade igår. Vi firade våran påskafton på Öster Mälarstrand.  Åt glass vid vattnet och var ute mestadels av dagen. Mot kvällen var mina krafter slut och jag ville hem. Men jag fick sova på soffan tills det var dags. Mådde inte alls bra på kvällen. Men som sagt, på dagen var jag pigg och det är jag glad över.

 

Nu ska vi iväg och dricka kaffe och titta på hönor. Så jag låter bilderna tala för sig själva. Puss på er!

 I bilen på väg till Öster Mälarstrand.

 Framme. Vi står och väntar på Gabriels syster Erika och hennes man Magnus.


 Hunk i vårsol.

 Lite kärlek mellan mamma och son.

 Nu har Erika och Magnus kommit. De ska slänga sopor i soprummet. Antonio hjälper till att bära kartong.

 Vi gick ner till ett fik och köpte glass.



 Antonio ångrade sig och ville inte alls ha sin glass, utan pappans glass.

 





 Antonio jagar en kråka som satt på glassgubben.







 Antonio smetar glass på mig hand. Vi gungar på elefanten ihop.


Paret bredvid satt med fötterna utanför bryggan. Då skulle Antonio också göra så. Här är jag mycket försiktigt och vi sitter med fötterna utanför.



 Antonio har ramlat med en glass i handen. hela ansiktet är fullt. Stackars unge.

 Nyklippta Hiro.

 Antonio och pappan slänger glasstruten i vattnet och små små fiskar kommer och äter upp bitarna.




 På fiket för nu är Antonio törstig.


 Vi blir fler och fler under dagen.

 Nu ska vi hem till David och kika (han i grön tröja).

 På gården fanns massa leksaker framme, så Antonios favorit blev denna motorcykel utan trampor.



Hemma hos Erika och Magnus. (Gabriels syster och hennes man). Öl, vin, bubbel och tilltugg. Fast jag drack bubbelvatten för jag är inte så mycket för alkohol som ni vet. Och absolut inte när Antonio är med.
 Står parasoll inköpt. Grabbarna sätter ihop den.



 Kartongen från parasollet blev en säng till Antonio.

 Grillar hela kvällen lång.




 Maten klar. Jättegott. Otroligt overkligt gott.

Hoppas ni hade en bra påsk.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar