lördag 2 februari 2013

Tvätta My Little Pony


Nu har jag stått och tvättat de två hästarna jag köpte till Antonio på Läkarmissionen, Bäckby, här i Västerås. Jag tvättade dem med vatten och vanligt shampoo.


Använde även nåt som heter mirakelsvamp som en bloggläsare lagt i mitt postfack. Det mesta gick bort men en fläck blev kvar på den större hästen.


Manen tvättade jag med shampoo och balsam. Sen kammmade jag den. Började i topparna och arbetade mig inåt. Svansen på den lilla hästen lossnade så den får jag limma fast när håret har torkat.



Ville få svansarna lockiga men hade inga papiljotter hemma, så jag rullade upp det på läppglans och la saker runt om så det skulle ligga still.

Nu ligger allt på tork.

2 kommentarer:

  1. ÅH vart är din tröja köpt du har på bilden:)?

    SvaraRadera
  2. Desiree: den är från H&M. Var ett tag sedan hag köpte den. Finns kanske inte kvar.

    SvaraRadera