torsdag 7 februari 2013

Jordgubbstårta och te. På måndag börjar förskolan


När House of Västerås hade utförsäljning köpte jag en dekorationstårta och tre godbitar. Jag tänkte att jag och Antonio kunde ha dem när vi lekte tebjudning.

Nu när han är så liten är jag med när det gäller leksaker med smådelar, leksaker som går att äta m.m, men när han blir äldre kan han leka själv med dem.

Det gick så bra att leka fika med Antonio. Han tycker det är jätteroligt. Han häller i saker i kopparna och dricker. Han lägger skeden i skålar och stoppar fejkmuffinsen i munnen.



På måndag börjar Antonio på förskola. Jag kan inte förstå att det är sant. Det ända jag känner obehag för, är att många av barnen är så mycket äldre än Antonio. De leker på så olika vis och Antonio är inte medveten om samma saker som de andra barnen är.
 








 

6 kommentarer:

  1. Gud så söt han är! Dem större barnen brukar vara rätt så försiktiga och hjälpsamma mot dem små. Så är det på mina barns förskola, hoppas det är så på Antonios också. Vilken härligt fin tårta!! Lycka till på måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå bra! :) de större barnen vet att de mindre måste man vara försiktig med, finns såklart motsatsen också, men det är därför vi personal finns till :)

    Dessutom så kan små barn mer än vad man tror när de träffar större barn, och Antonio kommer lära sig sååå mycket av dem :) kommer gå jättebra.

    SvaraRadera
  3. Du är nog inte ensam om ångesten att de ska börja men alla andra lyckas ju med de så man får väll tänka att alla gått igenom denna fas men barnen verkar ju trivas så :)! Men har själv ångest min son börjar i augusti... Har du fått jobb förresten :)?

    SvaraRadera
  4. Har inte sökt så mycket mer. Tar ju hand om Antonio. Börjar söka näst nästa vecka efter inskolningen

    Alla är inte helt nöjda med dagiset. Sen tänker alla olika. Jag tycker det är viktigt och en annan det. Förstår du?

    SvaraRadera
  5. hej marlene! har du nå tips vilken hårfärg jag skulle passa i? jag är ganska ljus i hyn och har grönbruna ögon och vassa drag...tror du ljus skulle passa? hur gör du för att inte "försvinna" i ljust hår om annars har "råttfärgat hår"?? jag känner mej blek o gråglomig i mörkt men oxå i ljust :(. tacksam för tips. Du e så vacker :) kram, alexandra

    SvaraRadera
  6. Anonym ang vilken hårfärg som passar: Ingen aning. Jag trivs i mitt ljusa hår. Om man lockar håret tycker jag att lockar syns tydligare i ljust hår än i mörkt hår. Om du vill ha ljusare hår kan du slinga håret till en början och på så vis ljusa upp det pö om pö.

    SvaraRadera