lördag 23 februari 2013

Gelli-Baff, bada i slime


Nu har vi testat pulvret som ska förvandla badvattnet till slajm. Beställde tre olika färger från coolstuff.se. Att kalla det slajm är lite att ta i. Men något händer definitivt med vattnet. Pulvret man häller i är små små färgade kulor, i detta fall gröna. När de kommer i kontakt med vatten sväller kulorna till geleklumpar.  Vattnet ändrar färg som om man hällde i karamellfärg.

 

Antonio är nog lite liten för att experimentera med badvattnet. Vi har testat bubbelbad, och nu slajmbad.  Han tycker bäst om vanligt vatten. Det där gröna vattnet igår med konstig konstistens var han skeptisk mot. Men hans mamma, jag, tyckte det var hilarious.












 

 



4 kommentarer:

  1. Men så mysigt det såg ut med ett litet bad :)

    SvaraRadera
  2. Lite uppkläd för att bada en bebis! Min son plaskar så det blir blött överallt! Hade vart roligt om jag sett ut sådär när jag skulle bada honom ;)

    SvaraRadera
  3. Antonio är så otroligt söt! Och vilken underbar mamma du verkar vara som alltid fixar och trixar med olika aktiviteter, lekar och annat kul till Antonio!
    Jag är själv mamma till en liten Loke på 13 månader och jag får mycket inspiration av dig och hur du är med Antonio.
    Hoppas du får en fin kväll!

    /Maria

    SvaraRadera
  4. Maria, mamma till Loke: Tack tack. Blir så himla glad av att få höra sånt. För jag anstränger mig verkligen. Jag vill att han ska ha det så bra och känna sig trygg här hemma. På dagis säger de att han verkar vara glad jämt och trygg i sig själv.
    Där känner jag lite så här: Nu har jag väl allt lyckats=)

    Jag har alltid gjort saker utanför hemmet med Antonio. Så att det inte bara är hemma, utan också utanför dessa dörrar. och nu är han oblyg och tar för sig. Jag är så lycklig just nu att allt fungerar så bra.

    Till dig som mamma; Ta en massa bilder på allt roligt ni gör, så du kan visa Loke sen. Han kommer inte komma ihåg allt du gör/gjort för honom. Roligt för honom att se att han hade kul som bebis=)

    Kramar

    SvaraRadera