fredag 22 februari 2013

Hiro och jag besöker hans uppfödare

Igår åkte jag och Hiro ut på landet. Där hade jag bokat en träff hos Hiros uppfödare. Hiro skulle få pälsen klippt, öron och tassar trimmade och slutligen klorna toppade.

Jag var lite sen. Hade inte räknat med att 1 mil skulle bestå av packad snö som hade fryst, så det var is hela vägen.  När vi kom fram stod uppfödaren på gården och väntade på oss. Vi fick ett jättevarmt välkomnade.

Vi gick in och jag träffade några av vovvarna. De fick vara bakom galler medans Hiro fick sin päls klippt. Sen hade jag massor frågor om uppfostran och Hiros beteende.  När Hiro var färdigklippt bjöds det på hårt bröd med marmelad och kaffe. Sen gick vi utomhus för hon skulle visa mig hur jag kan få Hiro att gå bättre i koppel. Tiden bara rann iväg för jag var tvungen att åka. Hann inte alls prata om allt jag ville. Vi ska ses igen i mars.
 Visst är dem fina? Jag vill ha alla i knät på en och samma gång.
Dem hoppade när jag kom med kameran. Han till vänster hoppade högst. Se mig, hälsa på mig, här är jag!
 

 Här får Hiro sina klor klippta.
 


Här har vi tränat på att gå i koppel utan att Hiro ska dra. Var som sagt tvungen att åka hem igen, fast jag hade gärna stannat längre.

1 kommentar: