söndag 17 februari 2013

Nu har här målats och ritats

 
 
 
 
Skrev ju om att jag hade köpt en massa saker i kategorin ”måla”, till Antonio. Han har nu målat 3 fina teckningar. Två med målarfärg och en med kritor. Han verkar inte tycka det är hysteriskt roligt men jag ville ju ge honom möjligheten att få prova på i alla fall. Kanske han tycker att det är roligare nästa gång.


 
 
Det är eftermiddag. Pappan ska ut och träffa vänner. Jag har planerat att jag ska måla med Antonio. Eller låta Antonio måla kanske jag ska uttrycka mig. Jag har oömma kläder på mig, det vill säga, en tröja jag har när jag färgar håret. Antonio får ha ett heltäckande förkläde för att skydda kroppen. Annars kan det färga av sig på möblerna när vi var klara. Har lagt på papper på bordet som skydd, men det rev han sönder lite. Ska köpa en fin vaxduk på ica maxi i stället. Har sett att de har fina där. På skyddspappret tejpar jag fast det han ska rita på så inte ritpappret flyger iväg eller glider ner på golvet.
 

 
 
Har ni ibland undrat hur det ser ut när Antonio och jag hittar på roliga saker? Som nu när vi har målat och ritat? Jag har faktiskt klippt ihop en film från tillfället. Så som på filmen såg det ut när vi målade för första gången här hemma.






Har ni tips på fler roliga saker man kan presentera för sin bebis/ sitt lilla barn? Dela med er till mig.

10 kommentarer:

  1. Vad tyst och allvarlig han är! ;)

    SvaraRadera
  2. mysigt det ser ut :)

    SvaraRadera
  3. Bra musiksmak också btw ;) haha

    SvaraRadera
  4. Jag vill ta med mig en Antonio-teckning till Kanada!

    SvaraRadera
  5. Anonym ang tyst och allvarlig: Jag vet! Annat var han i videon när vi badade. Han kanske var tröttare här...eller koncentrerad. Det var ju nåt nytt.

    SvaraRadera
  6. Gabriella ang musik: Här har du min spellista om du tyckte låtarna var bra. http://open.spotify.com/user/marlene79/playlist/5NRShI1ktZPParzGa3rEib

    Den heter Marlene maj 2010 men låtarna är inte från dess. Haha. Har uppdaterats lite;) Vi lyssnade på listan och sen även whats new, tror jag.

    Fin kommentar om förskolan btw=)

    SvaraRadera
  7. Erika F ang teckning till Kanada. Jag föreslår att du kommer hit och målar med honom, så får du välja vilken du vill. Eller varför inte allihop ni gör?!!! Pussar och kramar

    SvaraRadera
  8. Vad rolig han är, koncentrerad till tusen och sen diggade han fint till musiken.:-) Sötaste killen!!! Kram C

    SvaraRadera
  9. C: Ja, han diggar många gånger. En annan rolig sak han gör till musik är att han sjunger inte med när det är låtar han känner igen, utan istället klickar han med tungan.

    SvaraRadera
  10. Varm fingerfärg som man blandar till brukar vara väldigt populärt, eller egengjord playdooh lera. Inte farlig om den är gjord på vatten, olja, mjöl och salt.

    Om ett tag kan du köpa piprensare - modell större och sen större pärlor som han kan trä på :)

    På något sätt låta honom måla på flörtkulor - kanske med fingerfärg - som du sen sätter på en tråd (brukar finnas hål igenom) Så blir det något fint som kan hänga i fönstret eller där han lätt kan se den. :)

    Good luck! :) Kram!

    SvaraRadera