söndag 24 februari 2013

Kvällsfika hos Timh och Mathilda


Ikväll har vi besökt våra vänner Timh och Mathilda. Det är dem som har Chippen. 
Vi blev bjudna på kladdkaka med grädde, och till det kaffe och te.




 
Timh och Mathilda var våra grannar förut men de har flyttat härifrån. Nu bor de inte allt för långt ifrån oss men det var mycket roligare när vi bodde på samma gård. Så kunde hundarna leka också. Nu ses hundarna inte lika ofta och Chippen har blivit så stor. Nu är det dominans som gäller och Hiro drar sig undan. Upp i mitt knä. Därav skarfen runt snoppen, så han inte skulle kissa ner deras nya hem. Ville inte att han skulle markera. Tror inte ens han försökte, där hemma var det Chippen som regerade. Nästa gång ska vi ses ute. Så ingen av hundarna träder in i den andres hem. De har ju varit bästisar och lekt varje dag förut.
 Så. Här har jag en hundbak sittandes på hakan. Haha.


 
De bor jättefint. Älskade deras sovrum där de verkligen tagit vara på det utrymme som finns. Nu vill givetvis jag också göra om i vårat sovrum här hemma. Vi har ju pratat om en ny säng och nya garderober. Kanske blir i framtiden.  

 



Fina älskade Antonio. Hans runda nypvänliga bebisrumpa börjar försvinna. Jag har ingen ångest för jag har pussat och klappat så mycket på alla hans kroppsdelar, just för att inte få ångest när de försvinner. Lite bättre förklarat, när bebishullet smalnar av, rumpan sjunker in, kinderna drar ihop sig. De där stackars kinderna har jag näst intill slurpat i mig. Haha (pussat en massa på).




Under kvällen tyckte Antonio det var roligast att dra med Timh ut i köket och peka på vattnet. Sen fick han vatten av Timh, sprang ut, och så om igen. Han drack sjukt mycket vatten bara för att han tyckte det var så roligt.



1 kommentar: