torsdag 7 juni 2012

Vi har kommit igång med ätandet nu


Jag har skrivit om när vi (Antonio och jag) testade gröt för både första och andra gången. Det gick inte alls nå bra. Jag väntade två veckor, försökte igen, väntade en vecka försökte igen. Ingen stress. Antonios farmor hade testat med banan och det hade gott bra, så jag Gabriel och jag köpte fruktpure i burk. Gick inge bra. Jag sa att det var pga att han satt i babysittern liggandes bak. Så jag köpte en vit tripptrappstol med babyset och dyna (svindyrt). Så nu går det bra. Jag matar honom vid köksbordet varje dag. Han får olika fruktpuréer. Jag har inte gått in på mat än då han är mjölkproteinallergiker så då måste man vara noga så han inte får ont i magen.

Ang att gröten inte gick bra är för att han inte tycker om den. Har testat några gånger nu när han kan äta men han sitter med öppen mun medan gröten ligger på tungan.

Får visa nya stolen i ett annat inlägg. Den är jättefin och jag är supernöjd med mitt köp.

16 kommentarer:

  1. Så söt han är :) har du provat mosa bananen och blanda lite i gröten? Han kanske gillar smaken då. Älskar din blogg btw :)

    SvaraRadera
  2. Varför gör du inte egen mat till honom då vet du vad han får i sig

    SvaraRadera
  3. Gör egen mat du till ditt barn, så köper jag färdigt till mitt barn.

    SvaraRadera
  4. Vad otrevligt...tycker det var bra ide att göra egen mat som anonym föreslog. Det är jätte enkelt. Koka tex palsternacka, morot osv så mosar du det och fryser in det i små små lådor och tinar upp till varje måltid. I början äter de inte så mkt så det är jobbigt att stå och laga varje gång det är matdags.

    SvaraRadera
  5. http://www.babykoncept.se/kuber-for-matportioner-70ml-p-134-c-527.aspx

    här är kuberna man kan frysa in i. Jätte enkelt och mkt billigare.

    SvaraRadera
  6. Det var inte alls trevligt!
    "då vet du vad han får i sig".

    Som att jag är dålig om jag köper färdig mat.


    Fast nu får han inte mat än utan frukt som jag skrev. Han äter inte så mycket som era barn gör kanske så det lönar sig inte ÄN att laga själv. 4 påsar Elsas kitchen pure räcker länge. Det är 40 kr och jag kan ta med mig dem överallt.

    Tack för recepten om hur man lagar barnmat. Jag har kuber i frysen på morot men det tyckte han inte om.

    Jag har inte kommit till matstadiet än. Är smakportioner mer.

    SvaraRadera
  7. När det gäller gröten så är det mer järn och vitaminer i den man köper sen så gör alla som dom själv vill. Jag har alltid gett mitt barn burkmat och det har funkar för oss. Finns väl inget störigare än när folk lägger sig i vad som är "bäst" för ens eget barn! Vet inte hur många gamla goda släktingar som lagt nosen i blöt och tror att dem vet bäst!

    SvaraRadera
  8. William gillar inte heller gröt.. han spottar bara ut det så jag ger inte heller honom det längre, liksom varför tvinga i bebisen nåt bara för att någon säger men gröt ska barn äta på morgonen *suck* blir så trött på sådant jag med..!!

    William får istället välling och turkisk yougart med frukt i som frukost och det är smaskens tydligen =)

    Håller med dig om det du skrev att det inte lönar sig att göra egen mat nu.. jag gör inte heller egen mat än, William gillar inte min mat än hehe.. blir ju annat sen när han kan äta själv och lite mer bitar liksom..
    Tycker burkmaten är helt okej..och William tycker den är nam nam och det är viktigaste..!!

    Och vi är inge sämre mammor än de som står slavisk vid spisen och fyller iskuber efter iskuber.. Dagens burkmat är inge sämre än färdiglagat!!

    *kram*

    SvaraRadera
  9. ohhh vilken irriterande data..
    Hann inte skriva att det va jag m som skrev innan den posta iväg det.. *suck*

    SvaraRadera
  10. Hittade till din blogg för ett tag sen och är helt fast! Kommer defenetivt börja följa! :D
    Dock blev jag så nyfiken på vad du jobbade med innan du fick Antonio, hittar inte det någonstans. Du ser ut som en såndär som jobbar i en fin mysig stilren inredningsbutik, hihi <3

    SvaraRadera
  11. Jag tänkte eftersom han är mjölkproteinallergiker därför skrev jag gör eget för de gör jag som också har ett barn som är mjölkproteinallergiker.
    Förlåt om de inte passade dig hur jag skrev de var bara ett tips eftersom dom små magarna är känsliga. Men är du inte mer mogen än så, så kan du dra.
    Marlene du är dig lik!!

    SvaraRadera
  12. vilken sötnos!

    Snart är det dags för mig att flytta till en ny lägenhet, tänkte måla om varenda möbel, fixa och trixa. Skulle du kunna tänka dig att lägga ut lite mer bilder på hur du gör när du målar och så? Gillar din inredning, skulle vara kul att se hur du går tillväga. Allt från att slipa till det färdiga resultatet. Kanske vad för färg du använder? Skulle verkligen vara kul att läsa! Läser din blogg varje dag :)

    SvaraRadera
  13. Anonym med otrevlig ton: Ja, fast det var inte så du skrev först. Vad du menar är en sak men du skrev så jag m.fl missuppfattade det du ville ha fram.
    Din andra hälft av kommentaren var bara onödig nu tycker jag. Skriv gärna vem du är om du ska skriva så där.

    Tack

    SvaraRadera
  14. Gabriella. Mina projekt tar ca 2 månader då jag sällan har tid. Jag tar den färg som finns till hands. Grundfärg, utefärg, väggfärg. Ska försöka komma ihåg att ta före och efterbilder. är så dålig på sånt!!!

    Ska även försöka fota under förvandlingens gång=)

    Kramar=)

    SvaraRadera
  15. Du med fler missuppfattade efter att du vred på de jag skrev. Innan så hade ingen kommenterat att jag skrev nåt elakt. Om någon är elak så är de väl du som klankar ner på hur folk serut och hur dom klär sig. Isf borde du ta en titt i spegeln och fråga dig själv varför du fortfarande är tjock fastän de var snart 6 månader sen du fick barn. Känner fler som fått barn ungefär samtidigt som dig men är tillbaka i normal vikt igen inkl jag. Nu sänkte jag mig till din nivå. Jag som alltid tyckte att du hade trevlig blogg och du verkade ha förändrats sedan skoltiden men icke sa Nicke. Nu lämnar jag denna blogg och önskar dig ett trevligt liv.

    SvaraRadera
  16. men herregud vad är det för idioti att hoppa på Marlene om att hon fortfarande är tjock???? Man behöver väl inte bli mager som en sticka för att vara snygg?? Marlene utstrålar Lycka, nåt som du som skrev inte verkar veta vad det är !!! Smala unge!!

    P.S jag själv fick barn för snart 2 år sedan och gick ner lite, nu är jag rund igen och jag är lycklig för det !!!

    SvaraRadera