tisdag 26 juni 2012

Undervattenskamera

Igår köpte jag en billig undervattenskamera. Kostade 900 kr men de andra kostade mellan 2000-4000 kr så ja, den räknas som billig. Det är ingen kamera för dykning då den bara räcker 3 meter, men elgiganten sa 1-2 meter… eller 1. Håll er i bebisbassängen på löga typ. Haha. Jag ska ha den på badhuset så den duger väl. Fanns i färgerna barbie-rosa, metallic-blå och svart, jag tog en svart. Den är lika stor som en sån där kamera man hade på 1900-talet med film i. Många undervattenskameror va så där tjocka och klumpiga så det är bara att gilla läget.
Den kan filma i litet HD-format. 720 p på youtube om ni förstår vad jag menar. Ingen full HD med andra ord.
Det finns typ 3 st knappar på den. On/off, ta kort, filma. Sen finns ju play och ok-knapp men det är ju de där3  simpla knapparna som sitter ovanpå kameran som man behöver lära sig. Den går på AA batterin. Ingen laddare man råkar glömma hemma när man ska på semester.


Hoppas det blir bra bilder. Jag köpte den för jag vill kunna ta massa kort på Antonio när han badar. Eller på mig själv under vattnet. Haha. Nej men har länge velat haft en undervattenskamera så jag slog till nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar