måndag 18 juni 2012

Badhuset med Antonio för första gången

Det var roligt att bada fast det var kallt i stora bassängen. Efter ett tag kändes det även kallt  i lilla bassängen, och jag frös så jag ville bara hem.
Det var en söndag och fullt med folk. I bebisbassängen/lilla bassängen fanns det idiotbarn som hoppade på mig, simmade på mig, skvätte vatten i Antonios ögon och sprutade med vattenpistol flera gånger på en liten kille i samma badsällskap som oss. Inga föräldrar sa till, de brydde väl sig inte. Jag gav barnen hata-blicken med de fortsatte kliva på mina ben. Jag har en liten bebis i famnen men det sket de också i. Fy fan va ouppfostrade ungar! Ska de hoppa på folk och slåss och skvätta kan de väl vara i stora bassängen?
Nästa gång vi ska till badhuset blir det INTE på en helg.
Jag hoppas att Västerås påbörjade bygge av ett nytt badhus blir bättre och fräschare än där vi var i helgen. Mer modernare och anpassat för bebisar, barn och barnvagnar. Micro, diskho och bord där man kan äta och gärna på samma plan så man slipper gå i snorhala trappor med bebis i famnen.

2 kommentarer:

  1. Åh jag tycker det jämt är sådana där skräniga mellanstdie-gäng som förstör i badhusen vart man än är. Ännu mer katastrof att ingen vuxen ryter ifrån, för det förstör verkligen hela upplevelsen när man måste gå på helspänn.

    SvaraRadera
  2. ååååh sådana barn får jag panik på, nästan ännu mer på deras vidriga föräldrar som tydligen inte borde ha barn..

    SvaraRadera