tisdag 12 juni 2012

Lunch och museum med Antonio och syster

Lunch på Café Gränden med lillasyster och Antonio.
Fick en tallrik med gurkor till Antonio. Så när han kastade ner en fick han en ny.
(Plockade upp alla innan vi gick)
På väg till konst- och länsmuseet på Karlsgatan2.
Utställningen Power- Bilen i fokus.
Utställningen Flower - med blommotiv ur museets samling.
 En tavla. Bild på ett konstverk. Ett rum där möblerna är gjorda av blomor, grenar och kvistar.
Antonios nalle blev till konst=)
Ni vet när man bränner kanterna på ett papper? Så ser tavlan ut att vara gjord. Det är den säkert inte med det var vad jag och min syster kom och tänka på när vi såg den.
Utställningen Växtvärk i Amerika.
Fakta från museets program:
""Studenter från utbildningen Rumslig gestaltning vid Mälardalens Högskola har tolkat brev från Länsmuseets arkiv som skickats under 1800-talet mellan amerikaemigranter och släkt i Sverige.
Detta har resulterat i en interaktiv, lekfull och medryckande utställning för hela familjen. Här får man prova, känna, lära och uppleva hur det var att flytta till Amerika under 1800-talet!"" 
Här provar jag kläder man hade förr. Kanske var till för barn då spegeln sitter i barns höjd...men men.
Nu ska jag så solrosor på gården.
Här hade vi roligt. Jag som frun i familjen.
Antonio ville också prova. Höll honom som när man leker flyga flygplan därbakom samtidigt som jag kurade ihop mig för att inte synas.
Antonio fick vara pöjken (medveten stavning).
Var helt röd i ansiktet. Vi skrattade så mycket. Speciellt åt just denna bild. Klockrent min älskade bebis.
Gammal utställning om ASEAs första bostäder. (Antonio har en slev i ansiktet.
 Shoppen på museet.


På lördag är det premiär för en ny utställning på Västmanlands läns museum. Rockabillytema. Utställningen heter Shake this town. Handlar om modet, bilarna, frisyrerna och musiken. På invigningen kan man titta på lindy hop, bli sminkad och även få lära sig hur an sätter upp håret i rockabillyanda. Nu på lördag 16:e juni kl 13:00.

3 kommentarer:

  1. antonio fick vara pöjken, aaaas garvar högt!!!!! såå rolig humor!

    SvaraRadera
  2. Pöjken med potatisar i fickorna...

    SvaraRadera
  3. Du har ju förklädena åt fel håll. :P

    SvaraRadera