onsdag 13 juni 2012

Antonio sa sitt första ord idag

5 månader, 2 veckor och 3 dagar gammal sa han sitt första ord: PAPPA!
Jag har sagt tre ord väldigt mycket. Pappa, mamma och Hiro. Igår hörde jag att b och p fanns på hans läppar. Idag när jag var med syster hos frisören så lät det som om han sa pappa men jag trodde bara att det var något som kom ur honom. Senare under dagen tog jag fram mobilen och filmade lite och kan ni tänka er att då sa han det klart och tydligt: PAPPA.  Jag filmar honom först i gåstolen och sen i sin tripptrapp, men de är från samma tillfälle.

Gabriel blev glad när han kom hem från fotbollen och jag visade honom filmerna. Sent på kvällen fick även Gabriel höra Antonio säga pappa.

- Kan du fatta Gabbe att jag fick hans första ord på film.
- Du tar kort och filmar honom hela tiden så det vore väl fan konstigt om du inte fick med det. Hahaha.

Antonios första ord:

7 kommentarer:

  1. FyFaaan vad häftigt, blir gråtfärdig.. haha! Ryser i hela kroppen, längtar tills vår knodd också klämmer ur sig sitt första ord, han har börjat forma läpparna när han "pratar" och får fram massa olika ljud, men känns som att han inte ens är i närheten av "mamma" eller "pappa".. att du fick med det på film alltså!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha alltså förlåt att jag skrattar men ni är så roliga. Eller DU då ..

    Grattis till det första ordet :)))

    SvaraRadera
  3. Så himla kul att följa lilla Antonios utveckling, jag satt i höstas och letade efter gravida bloggerskor som jag kunde följa eftersom jag själv väntade tillökt:). Fastnade direkt för din blogg. Min lilla pojk föddes 3 veckor efter Antonio och det har varit super kul att följa antonio och jämföra lite:) han har blivit så stor skrutten:) jätte kul att se, han är tokfin.kramar

    SvaraRadera
  4. Camilla. Va roligt att höra. Gullig du är. Jag vill skriva mer om vad han gör och kan men hinner inte. För lite egentid:( men jag skriver alltid hur gammal han är på lättast vis så alla ska förstå.

    Går allt bra med din bebis? Nu börjar väl tiden då de vaknar varje morgon och kan något nytt. Så roligt:)

    SvaraRadera
  5. Ja tid för enbart sig själv tillhör inte vanligheten nu när man har en liten att ta hand om:)Händer nått nytt med dom små hela tiden, jätte kul att du lägger upp bilder på din lilla prins så man får se hur han växer och utvecklad:) Min lilla har precis fått sin första tand, så gulligt med dom där små risgrynen:).kramar

    SvaraRadera
  6. Hihi vad gulligt!! :) Min sons första ord var "oops" :) Han hade precis lärt sig sitta och vi satt i sängen och lekte och filmade, plötsligt tappar han balansen och ramlar åt sidan, jag skrattar och tar emot honom medan jag säger oops! högt, sen när vi kollade på filmen såg/hörde vi att han direkt efter att jag säger oops säger ett tydligt oops själv, vilket vi inte märkte när det väl hände :) tror han var ca 6 mån då.

    SvaraRadera
  7. Sofia: Det var ett väldigt sött första ord tycker jag=) Har han sagt nåt mer sen dess?
    (Det framgår inte hur gammal din son är nu)

    SvaraRadera