lördag 6 december 2008

Tandställningen har gått sönder och en tand är lös. SUCK!

Igår fick jag ont i tandköttet för kroken som blir längst bak av tråden skavde. Jag fick vända tillbaka den in mot tanden flera gånger med fingret. Imorse tog jag mig en närmare titt och såg då att tråden gått av för två tänder, därav snurrade den runt och gjorde illa mig.


Trådbiten som gått av.


Här ser ni vart tråden har suttit. Det vita på tanden är en upphöjning. Mer om det kan ni läsa i detta inlägg.
Anledningen till att tråden gått av är för att tanden med upphöjningen på är väldigt lös. Vissa tänder blir väldigt lösa för dom dras ju åt ett hål och då blir det ett litet glapp på motsvarande sida.


Min tand är så lös så man kan se det med blotta ögat. Jag har drömt mardrömmar om att jag tappat den. Usch.!
.
Har mailat tandregleringen Kronan i Sundbyberg så jag får komma och fixa tandställningen. Helst redan nästa vecka.
.
.

3 kommentarer:

  1. Nej men fyy! Men jag förstår inte varför din tand är lös?! :S Måste de dra bort den eller bara fortsätta spänna den?

    Kram på dig och hoppas att du kommer trivas på ditt nya jobb! Vad är det för slags arbete du ska utföra på ögonkliniken?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Till anonym ang tand.
    Inte göra något åt det tror jag. Ska fråga dom imorgon måndag...
    Det är läskigt tycker jag=(

    SvaraRadera
  3. aj jävlar :/ hoppas inte det händer med min tandställning, låter ju skit läskigt :O

    SvaraRadera