lördag 6 december 2008

Igår avslutade jag min praktik en vecka tidigare. Varför?


Sista dagen på praktiken blev det för mig i fredags (igår).


Anledningen till det var att jag tog jobbet på ögonkliniken på Västerås Lasarettet. Jobb går före praktik sa dom på KFG. Nu vet i alla fall chefen vad jag går för.

En sak jag inte visste var att det tydligen skall praktisera en annan tjej där efter mig i en månad. Därefter skall chefen välja mellan oss. Ähh?!

Jag har då ingen chans eftersom chefen avskyr mig. Han är dum, otrevlig och bara skäller på mig offentligt så jag känner mig som världens största idiot.

Tex igår var jag själv på jobbet hela morgonen och tog hand om allt. Sen dukade jag allt inför julbordet. När det var lunchtider kom alla julgäster och jag skulle då ha hand om alla affärsluncher själv (som vanligt), men igår var det skitmycket gäster och jag hjälpte till på julbordet samtidigt. Har aldrig jobbat i stress förut så det var första gången. Jag glömde duka bort en salladsskål från ett bord och sen serverade jag dom kaffe,, (salladsskålen stod då kvar). Då kom chefen och nästan skrek åt mig i baren att man måste duka undan ALLT innan man serverar kaffe. Jag bad om ursäkt och sa att ibland glömmer man. Jag hade ju 4 andra bord att hålla reda på. Sprang som en tok mellan mina bord samtidigt som jag hjälpa till överallt. Man får glömma ibland. Vem fan bryr sig om en jävla salladsskål. Han skällde och skällde, det räcker väl om han säger till snällt. Han gjorde det framför några gäster som satt i baren och drack öl. Dom var unga och spydiga och skrattade åt mig, viksade. Hur tror ni jag kände? Gråtklumpen bara växte i halsen på mig.
Fy fan va dumt gjort av honom.


Igår vek jag alla servetter till julbordet. För att dom skall hålla sig fluffiga har en kille som heter Jonas lärt mig att ställa dom i en cirkel på en bricka. Jag tycker det ser så fint ut när dom står där. Som en lampskärm fast finare. Haha.

.
.
På måndag blir det ny arbetsplats alltså. Rätt så nervös. Kram på er=)
.

.

9 kommentarer:

  1. hej
    vad är det du skall göra på ögonkliniken??
    är det ngt du har utbildning för
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte precis fråga samma sak. Vad ska du göra på ögonkliniken? Jag läser till läkare, så jag är lite nyfiken, som du kanske förstår =)

    SvaraRadera
  3. Har ingen utbildning för det jag skall göra. Jag skall jobba med tre andra kvinnor och vi skall ha reda på alla jornaler. ta fram, plocka in. Fort skall det gå. Kan komma över 200 patienter per dag.
    Så det är stressigt just nu så ingen har riktigt tid över till att lära mig så jag kommer göra det bästa mitt början.
    Kram på er=)

    SvaraRadera
  4. Vilken taskig chef....
    Förstår att du blev ledsen...

    Fast han kanske bara var stressad han med o inte menade så illa egentligen?

    Hoppas det funkar bättre på nya jobbet!!

    SvaraRadera
  5. hmm, vet hur det känns att bli utskälld av chefen offentligt. inte kul när man känner gråtklumpen som vill ut, men man försöker att se oberörd ut när han säger att han "inte vill ha kvar sånna som mig"!

    SvaraRadera
  6. Till Pter, nej han är sån. Hänt flera ggr.

    Till Ninni. Nej, men fy fan va elakt sagt. En gång grät jag faktiskt på jobbet fast på toaletten. hade gått med den där klumpen i 30 minuter. Väntade bara på att jag kunde prata utan att darra på rösten, då sa jag att jag skulel ta lite rast.
    En gång sa han att han (chefen) och jag och han inte skulle prata med varandra utan ville jag honom något skulle jag prata med honom jag jobbade med, Anders, som i sin tur skulle gå till chefen. Fatta!

    Så du trivs inta alls på Ca nu?`Sen nya chefen kom altså? Är din chef en kvinna eller man?

    SvaraRadera
  7. Tänk att det alltid skall finnas överlägsna människor. Man kan säga saker på olika sätt o dessa chefer måste tro att man ska vara hård som chef. Varför skälla ut någon offentligt, så gör man bara inte. Fegt tycker jag/Ma

    SvaraRadera
  8. det där va på dressmann när regionschefen va på besök. vi går inte riktigt ihop han å jag...

    SvaraRadera
  9. jag förstår hur det känns att bli skälld på på jobbet. men så verkar det vara i restaurangbranshen.... det suger! man gör ju bara sitt bästa och ibland funkar allt inte som det ska. skitchefer!

    SvaraRadera