fredag 12 december 2008

En dag i Stockholm

Jag skrev först i rubriken: "En dag i storstaden", tills jag insåg hur töntigt det lät. Som om det var första gången jag besökte Stockolm. Så jag ändrade min rubrik.
.
Idag tog jag ledigt ifrån jobbet för jag skulle till Sundbyberg för att laga min tandställning som gått sönder. Även en av mina "fejk"tänder (upphöjningar) hade lossnat så jag fick göra ny upphöjning.


Jag och suddiga Gabriel i hissen på väg upp till tandregleringen. Efter tandregleringen tog vi pendeln in till Centralen.


Stockholm var fullt av julpynt. Här ser ni något som liknar isbollar runt omkring den där statyn. Vet ej vad den heter.




NKhuset var inklätt med juldekoration. Väldigt mysigt och fint.

Inne i NK fanns en JÄTTESTOR gran hängandes i taket som snurrade runt.


Fick ej med hela på bild så jag filmade kort så ni förstår. Den sitter alltså fast i taken och snurrar runt, runt och runt.


Mer julpynt. Här under en bro.


Jag ville ej slösa bort mina pengar, men jag var sugen på detta Hello Kitty-paraplyet. Frågan var bara, Hur ofta använder jag ett paraply? Vad skall jag med ett till Hello Kitty-paraply med? Så jag lät bli.


På Drottninggatan mot gamla stan säljs det Hello Kitty-godis=)


Ur&Pen satsar på Hello Kitty i sitt skyltfönster.


Inne på SOUK har dom alltid sagotema vid entrén Tycker det är så roligt att gå in och titta vad dom lyckats hitta på.


Fina skyltdockor va?
.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar