måndag 18 augusti 2014

Sista dagen med levande museum.

I fredags siktade jag in mig på att vara på Vallby med Antonio till kl 10. Men jag fick pressa in ett möte på morgonen som handlade om ett arbete på gården, så vi kom iväg lite innan kl 11:00. Det var sista dagarna med levande museum på Vallby. Det betyder att det går omkring utklädda människor och lever som förr. Ungdomarna har ju varit helt fantastiska detta år. Vi var ju mycket på Vallby i början av sommaren om ni minns det.
Tycker det är helt fantastisk att Vallby kan göra allt detta för oss besökare. Och det kostar ju ingeting. Jag är mycket tacksam över att vi har fått uppleva så mycket de gånger vi har varit där.

 Parkering på Vallby.



Här tog fröknarna hand om Antonio. Han har ju varit i skolan förut och ritat så han visste precis vart allting låg.

De ritar ihop. Antonio "ritade" det fröken ritade. Så han väntade liksom in henne. Ritade hon en blomma sa Antonio att han också ritade en blomma.






 Så mycket getingar så jag hade på fullaste allvar ett elracket med mig, så vi kunde få fika ifred.


1 kommentar:

  1. Ha ha vad kul, skolfröken som sitter och hjälper din son är min systerdotter.
    Ha det gott. Maria

    SvaraRadera