torsdag 7 augusti 2014

Hoppas du får sova gott

Om några timmar kommer min vän Sanna hit. Hon ska sova över några nätter. Jag har fått låna en upplåstbar madrass av en granne. Dock visste jag ej att det var en dubbelsäng. Så fick ta ut lite möbler ur Antonios rum. Men nu är den uppblåst och på det en bäddmadrass. Massa filtar runt så inte någon hund kommer åt med klorna. Har bäddat så mjukt med madrass, kuddar, filtar och täcken.
Hoppas hon kommer sova mjuk och skönt nu.

Tog mig två timmar. Först började jag fylla den med luft men upptäckte att den var för stor. Fick ta ut luften, bra ut möbler, fylla den igen. Provade att ha den på kortsidan av rummet men det lät så mycket då den nuddade väggarna. Knarrade så fort man rörde sig. När jag väl hittat bästa platsen insåg jag att den var vänd åt fel håll då det buktade upp vid fötterna. Fick nappras. Gabbe hjälpte mig vända på sängen och bädda om allt. Massa filtar mot väggarna så det inte ska knarra av plasten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar