fredag 22 augusti 2014

Färga och slinga utväxten


Idag har jag tillbringat hela förmiddagen och lunchen hos frisören.
Först gick vi noga genom hur jag ville ha det. Färga hela utväxten i hela håret. I en ljus och kall färg. Framme vid pannan ville jag ha en mycket ljus och kall färg där blir det lätt gult. Efter färgnigen ville jag slinga allt vi färgat. Inte åt det gula hållet utan åt det kalla hållet. Gör inget om det blir grått eller lila för det går bort efter någon trätt.
Upp på huvudet har jag olika benor så där ville jag slinga allt, inga mellanrum mellan foliepaketen.

Tog så himla lång tid för det tar så lång tid att föna mitt hår. När Sofia skulle föna mitt hår andra gången fick hon ta hjälp.
Alla bilder är tagna med mobilen inne på Cut & Blow.
Håret syns nog bättre i dagsljus.

Köpte även en NoTangle-borste. Den fungerade så bra på mitt hår. Den tar ut tovor utan att fasta i håret. Svårt att förklara, men den var nåt jag saknade i mitt liv typ. Haha. 179 kr kostade den.

 Vi har, eller Sofia har här särat lite på håret så man kan se utväxten i bak.

 Här färgar hon min utväxt i hela håret.



 Här har hon tvättat mitt hår, fönat och nu slingor.

 Blev en hel del paket.


 Tvättar ut allt och lägger i en kall toning.

 Här är det två frisörer som fönar mitt hår. Som sagt tar det väldigt lång tid att få det torrt.

Styling. Bad om lockar. Plattången är bred och gör stora lockar. Precis som jag vill ha det. Ska önska mig en sån i julklapp. 1700kr. Den jag har nu är gammal och sliter på mitt hår.


 Klart.

1 kommentar: